zaterdag 15 juni 2013

Oorbellen Achterkant Teleurstelling

Ik bezit vele paren oorbellen, vooral lange. Er zijn een heel stel waar ik zuinig op ben en die onvervangbaar zijn. Aan sommigen zit een zwanenhals die door je oorlel heen gaat. Meestal gaat het goed maar het kan voorkomen dat hij eruit gewipt wordt door een kraag of sjaal.
Het valt mij op dat er tegenwoordig op veel paren die ik koop een doorzichtig plastic achterkantje zit die je over de zwanenhals schuift om te voorkomen dat je hem verliest. Die achterkantjes gebruik ik ook voor de oorbellen die ik al heb.
Hier een voorbeeld



Om een of andere onverklaarbare reden heb ik steeds minder van die dingen, ik snap er niks van maar het is zo..
Toen dacht ik dat het mooi zou zijn als ik ze zelf kon maken en ben ik aan het verzinnen gegaan... Ik dacht dat ik de ultieme oplossing had en ben aan de slag gegaan maar het viel tegen....
Ik had de " fotoreportage" al gemaakt dus ik kan het nu net zo goed laten zien. Even voor mijn buitenlandse lezers... The following tip doesn´t work!

Men neme een stuk elektriciteitsdraad



En knipt er een stukje af



Trek de ijzerdraadjes eruit en schuift hem om de zwanenhals van de oorbel heen




Ziet er goed uit hè ? Alleen het probleem is dat ze nét ietsje te ruim zijn 

Als je ze over de zwanenhalsjes schuift en al het ijzerdraad is er niet uit dan gebeurt er dit.. Het is helaas niet duidelijk maar er steken stukjes ijzerdraad uit mijn duim




Toen bedacht ik een andere maar minder fraaie oplossing

Voor mijn buitenlandse lezers... This works but looks stupid if you have short hair

Dochterlief heeft als kind een knutselpakket met rubber gekregen 



Ik heb kleine stukjes er af geknipt en er een speld doorheen gestoken. Door de lengte werkt beter heb ik uitgetest



Daarna kun je hem makkelijk over de zwanenhals van je oorbel heen schuiven



Ik heb het uitgetest en het werk net zo makkelijk als bij de " echte" . Ik heb er gelijk een paar gemaakt. Handig voor als ik ´s morgens haast heb en niet zo snel kan zien op welk paar de " echte" op dat moment zitten.
Ik denk wel dat ze erg opvallen bij kort haar maar je kunt het proberen en kijken of je er opmerkingen over krijgt.

Ik ga wel mijn ogen openhouden of ik ergens een dun stukje slang tegenkom tijdens mijn sloopwerkzaamheden ( ik haal veel dingen uit elkaar voordat ik ze weg gooi) Wie weet kom ik de ultieme achterkantjes nog tegen!

5 opmerkingen:

  1. Goeie tip want ik ben die achterkantjes ook aldoor kwijt. En daarmee vaak ook de oorbellen. Helaas zijn het ook vaak nog de meest favoriete oorbellen die ik verlies.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer is dat hè. Ik heb ze gisteren gedragen en ze bleven goed zitten. Ik weet niet of ze hun vorm goed behouden of snel te ruim zullen worden, de tijd zal het leren maar je hebt er zo een stel bij geknipt. Ik vind het erg jammer dat het eerste idee niet werkt. Ze zaten nét niet strak genoeg.

      Verwijderen
  2. Ik heb een tijdje geleden gewoon in een oorbellen winkel gevraagd of ik van die achterkantjes kon kopen. Ik kreeg er gratis een aantal mee. Tip?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben gister ook mijn oorbel kwijt geraakt in de auto een zilveren... En heb hem helaas niet meer gevonden. Ook al heb ik de auto 3 keer door zocht..


    BeantwoordenVerwijderen