zaterdag 22 juni 2013

Wel En Wee In De Tuin

In onze tuin probeer ik het te doen met wat ik heb. Dus geen karrenvol uit het tuincentrum elk voorjaar. Op zijn hoogst wat viooltjes of geraniums uit de aanbieding.

Dit vind ik erg leuke plantjes



Ik heb ze vorig jaar hier gezaaid ( of liever gezegd de uitgedroogde koppen eraf getrokken en uitgestrooid


"Waar staan ze dan?" hoor ik je denken

Nou, precies waar ik ze niet wil hebben natuurlijk! Tussen de tegels van het tuinpad..


en zo te zien zitten er nog een heel stel plantjes aan te komen


Ik laat ze maar staan want het is een stuk pad dat nooit gebruikt wordt. Wij hebben 2 deuren in ons schuurtje


Ik bedacht dat ik eigenlijk onze hele tuin zou moeten betegelen want het lijkt wel of de plantjes het daar het beste doen. Mijn mooiste Rozemarijnstruik is ook spontaan tussen te tegels ontstaan.

Mijn opgefriste kruiden waar ik het hier over gehad heb doen het ook goed


Ik ben ook bezig met een kerstboom experiment. De kerstboom van afgelopen kerst hebben we in de plastic pot laten zitten waar ik een heleboel gaatjes in geboord heb. Daarna hebben we hem ingegraven. We geven hem regelmatig water en hopen hem half december weer op te kunnen graven en in huis te zetten.


In het verleden hebben we eens meer kerstbomen ( met kluit ;-)) gepoot maar altijd zonder pot. Sommigen bleven het doen maar we hebben ze nooit opgegraven ( vond ik zielig vreemd mens dat ik ben)

De tomaten die gezaaid zijn in het omgebouwde knaagdierenhok waar ik het  hier en  hier over gehad heb zijn pas buiten gepoot


tot slot heb ik de uitgebloeide bloemen van mijn viooltjes eraf gehaald en heb ik ze gestrooid op het plekje waar de uitgebloeide knal oranje papaver rommelig stond te zijn dus die heeft manlief zonder mijn toestemming overigens afgeknipt.
Ik dacht dat als er wat van op kwam ik altijd de jonge plantjes kon opgraven en in potjes zetten. 


Maar waarschijnlijk komen ze alleen maar op........ tussen de tegels.

2 opmerkingen:

  1. Dat moederkruid doet het erg goed, maar is ook een taaie. Kan goed helpen tegen migraine, maar is bitter.

    BeantwoordenVerwijderen