donderdag 16 mei 2013

"Badkamer"

Ik heb al een aantal stukjes geschreven over scrubben en het verkrijgen van verzorgde zachte voeten. Ik weet niet of je je dan een voorstelling maakt van mij in mijn badkamer al scrubbend en schrobbend...maar dat beeld is waarschijnlijk ver van de werkelijkheid.
Onze "badkamer" is 0,96m x 1.86m. Niet echt wat je riant kan noemen. Toch hebben wij een bad en die staat niet in de tuin al hebben we daar ooit eentje gehad voor de kinderen om in te spelen..
Jaren geleden heb ik op een rommelmarkt een bad net als deze gekocht..


maar dan een bruine, kun je nagaan hoe lang geleden dat geweest is.
De eerste tijd hebben we hem in de lengte in onze douchecel gezet maar er bleef toen vrij weinig ruimte over 80cm op precies te zijn en daar ging dan ook nog eens de wastafel af. Over dwars zetten ging niet want het bad was nét te groot. Zul je altijd zien hè of iets is nét te groot of nét te klein als je wat wilt doen.
Toen kreeg ik een idee! We hebben toen aan weerszijde een paar centimeter er af gezaagd en nu past hij er precies tussen!
Hier heb je hem ik heb hem soft focus gemaakt omdat hij er niet meer uit ziet. Vol met krassen en kalkplekken die ik er hoe ik ook schrob er niet meer uit krijg





De tegels in onze douchecel zijn bruin/beige het enige wat manlief in huis uitgezocht heeft. Ik wilde blauw/wit omdat ik dat tijdlozer vond maar ik kan niet ALTIJD mijn zin doordrijven tóch?
Op de foto ziet het er net uit alsof we maar 1 leiding naar de kraan hebben maar er zit toch echt wel een warmwater leiding maar daar zit zoveel kalk op dat hij gecamoufleerd is.
Wij hebben dus geen luxueuze badkamer, ik verbaas me dan ook over woonprogramma's waar mensen huizen gaan bezichtigen en roepen dat de badkamer ver onder de maat is. Dan zijn ze nog niet bij ons wezen kijken ;-)
Toen wij dit huis kochten zat er helemaal geen badkamer in er was alleen een uitbouwtje met een w.c. die in de keuken uitkwam dus dit is al een hele vooruitgang.
Toch kan ik enorm genieten van mijn "badje". Hij gebruikt weinig water en houdt je lenig omdat je er alleen opgevouwen in kan zitten/liggen. En zoals ik al vaker gezegd heb, als je je ogen dicht doet kun je je in een luxe kuuroord wanen.

2 opmerkingen:

  1. Jeugdsentiment! Zo'n bad hadden mijn ouders vroeger ook, maar dan in het rood!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan heb je er vast fijne herinneringen aan! Ik heb foto"s met manlief en 2 kinderen die er samen inzitten maar ik wil ze niet in verlegenheid brengen en ik weet niet hoe ik de gezichten onherkenbaar moet maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen