dinsdag 7 mei 2013

Oorbellen Reparatie

Omdat ik nog helemaal geen oorbellen heb...


Er hangen tafelkleed gewichtjes onderop, die draag ik dus niet  in mijn oren maar zijn een overblijfsel van een mislukt experiment



Heb ik op Koninginnedag dit jaar een paar op een rommelmarkt gekocht. Ze waren toen nog in perfecte staat en ik wel er best in mijn nopjes mee. Meestal doe ik er nieuwe zwanenhalsjes aan i.v.m. de hygiëne maar omdat deze een andere kleur metaal hadden dan dat ik in voorraad heb besloot ik de zwanenhalsjes niet te vervangen maar een tijdje in alcohol te leggen.
Wat er precies gebeurd is weet ik niet maar toen ik ze eruit haalde was er één kraaltje kapot gegaan!



Na een moment van diepe teleurstelling dat ik gelukkig snel te boven was ben ik op zoek gegaan in mijn kralen " stash" zoals de Amerikanen zeggen naar iets wat als vervanging zou kunnen dienen.

Dit waren de kandidaten



Een rozenkrans die mijn schoonzusje ongevraagd bij de post kreeg. Een kerst pegel waarvan ik er ooit een stel gekocht heb en aan mijn gehaakte gordijntjes gehangen heb maar in het kader van de minimalisme " light" periode waar ik doorheen ben gegaan verwijderd heb.Een stukje ketting van mijn oma en twee lichtblauwe traan vormige kraaltjes waarvan ik me niet meer kan herinneren hoe ik er aan gekomen ben.
Het valt mij nu pas op dat je van die lange pegeltjes van de kerstversiering schitterende oorbellen zou kunnen maken!

Uit eindelijk heb ik besloten deze te gebruiken...



Ik heb ze van hun ijzerdraad gehaald en op stiftjes geregen. Daarna heb ik de op de plaats bevestigd waar de originele hingen.



Ze zijn weer zo goed als nieuw! Ik denk dat het niemand zal opvallen dat ik wat vervangen heb. Mocht je zeggen " dat is allemaal leuk en aardig maar ik heb geen kralen " stash"! Rechts laat ik zien wat je zou kunnen doen als je niets hebt. Je zou het stukje ketting  kunnen verwijderen en ze zo dragen.
Het pegeltje dat nog goed was heb ik bij mijn voorraad kralen gedaan. Dat zou ooit nog wel eens van pas kunnen komen bij een ketting waar een eindstukje ontbreekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten