dinsdag 28 mei 2013

Watervaste Applicatie Maken

Hier liet ik zien hoe ik mijn aftandse fietstassen een opknapt beurt en reparatie gegeven heb. Ik heb toen een applicatie gemaakt om een winkelhaak te verdoezelen en ik ga nu laten zien hoe ik die gemaakt heb.
Eerst heb ik lopen verzinnen wat ik als basis zou gebruiken. Fietstassen worden nat en vies dus stof is eigenlijk niet zo´n goed idee. Je zou figuren uit een oud tafelzeil kunnen knippen en daar heb ik ook aan gedacht maar toen kreeg ik een ander idee!!
Af en toe krijg je wat, vaak ongevraagd. Zo heeft de AH hier wel eens een actie dat je een portemonnee met aanbiedingen door de brievenbus krijgt. Toen hij op de mat viel dacht ik #'&&#&!"#?#!!!% nog meer " troep"
Dit is hem



Maar nu bekeek ik hem met heel andere ogen!! De stof (of liever gezegd plastic) rafelt niet en is water afstotend. Precies wat ik zocht!

Ik heb de bies losgetornd



zodat ik ik hem uit elkaar kon halen

Daarna heb ik uit papier een hartje geknipt. Ik vouw het papier altijd dubbel dat is hij gegarandeerd symmetrisch



en toen heb ik hem op een dubbel gevouwen stuk portemonnee gelegd (uit de buurt van de gaatjes)



Toen ik deze foto zo zag dacht ik " een half hartje knippen is al genoeg!" maar toen bedacht ik dat een hele toch beter is omdat je dan beter de vorm kunt zien.
Ik heb het hartje vastgespeld en toen uitgeknipt.



Nou kan de pret ECHT beginnen! Ik heb al mijn bling bling tevoorschijn gehaald en overdacht hoe ik hem zou kunnen versieren. Ik wilde er niet ál teveel werk van maken. Het gaat tenslotte om een fietstas met een winkelhaak en geen baljurk!

Toen bedacht ik dat ik een kleiner hartje van pailletten erin kon maken



Ik heb het papieren hartje weer dubbel gevouwen en er een randje vanaf geknipt. Ik heb het als leidraad in het midden van het hartje vastgemaakt.

Daarna kon het versieren beginnen



Oeps een beetje wazige foto zie ik. Ik heb de pailletten net naast het papier er op genaaid. Als je wilt weten hoe ik dat gedaan heb kijk dan hier.Ik heb het met heel dun nylongaren gedaan. Onzichtbaar en sterk. Wel een druppel heldere nagellak op het knoopje aan het eind doen. Anders heb je kans dat hij losgaat.

Hieronder zie je het eindresultaat



Lief hè ? Ook leuk voor op een jack of rugtas.Pailletten zijn niet duur en je kunt er op een snelle manier iets mee opvrolijken!
Ik heb de applicatie met nylondraad vastgenaaid. Dat is sterk en doorzichtig

Geen opmerkingen:

Een reactie posten