donderdag 23 mei 2013

(On) Herbruikbare Kleding En Textiel

Ik heb een vraagje aan jullie... ik gebruik meestal alles totdat het helemaal versleten is. Handdoeken worden gebruikt totdat je er doorheen kunt kijken en daarna als dweilen bij lekkage of om door maden geïnfecteerde konijnen af te drogen. Hoeslakens worden ook gebruikt totdat de gaten erin vallen en T Shirts worden gedragen totdat ze "op" zijn. MAAR ik weet dat ze daarna ook nuttig kunnen zijn als vulling voor autostoelen enz. Moet ik ze in de kliko gooien en hopen dat ze bij de vuilnis sorteer centra er uit gevist worden waar ze inmiddels vies geworden zijn? Of moet ik ze tegen de regels in in de containers voor bruikbare kleding en textiel gooien? Ik moet bekennen dat ik dat wel eens gedaan heb, mijn naam staat er toch niet op maar ik had er geen lekker gevoel bij. Ik heb op het internet gezocht maar kon er niets over vinden.
Wie weet het? of kan mijn geweten sussen....



Deze twee hoeslakens wachten op een tweede leven...

3 opmerkingen:

  1. Ik denk dat de afgedragen kleding en huishoudtextiel behoort tot de categorie "lompen". Deze kun je misschien inleveren bij de gemeente? Lompen worden o.a gebruikt om papier van te maken maar ook wel andere gebruiksvoorwerpen/opvulmateriaal. Ik zou gewoon eens bellen met de gemeente als ik jou was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het dierenasiel doet er een moord voor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons (in Amersfoort) kun je dit soort textiel gewoon in de kringloopbak doen. Zij zoeken het uit en de "lompen" worden inderdaad hergebruikt.
    Geweten gesust!

    BeantwoordenVerwijderen