vrijdag 10 mei 2013

Zelf Tandpasta Maken

Soms gebruik ik zelf gemaakte tandpasta .Het recept heb ik van deze site Daar staat een wereld aan informatie, soms is het even zoeken zoveel staat er op maar echt de moeite waard om eens te kijken.

Om zelf tandpasta te maken heb je natrium bicarbonaat nodig. Ik bestel het altijd via mijn dochter die in een apotheek werkt maar ik heb begrepen dat je het ook bij de toko kunt kopen.



Wil je het een keer proberen maar niet gelijk een kilo kopen dan kun je ook een doosje zuiveringszout kopen, dat is hetzelfde spul maar in verhouding een stuk duurder.

Men neme 3 delen natrium bicarbonaat, 1 deel keuken zout en mengt het goed door elkaar. Daarna voeg je genoeg glycerine toe (en eventueel een paar druppels pepermuntolie als je een frisse smaak er aan wilt geven) om er een dikke pasta van te maken.
Ik adviseer om het in een groter kommetje te mengen en later over te doen in een potje met deksel. Om te mengen heb je toch wel ruimte nodig als je niet wilt dat de helft op je aanrecht belandt. 

Ik wil gelijk even jubelen over het gebruik van een tongschraper. In veel landen wordt het gezien als basis verzorging van je lichaam. Die kun je bij een goede drogist of apotheek kopen en ook online.
De een heeft meer aanslag op de tong dan de ander maar heb je aanslag dan geeft het gebruik van zo´n ding een heerlijk fris gevoel. Ze zijn in verschillende vormen en materialen te krijgen.



Hier mijn tandpasta en tongschraper.

Zo kun je samen met flosdraad en een tandenborstel je mond voor een habbekrats optimaal verzorgen. Ook ideaal voor mensen die geen fluoride willen gebruiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten