vrijdag 17 mei 2013

Stinkende Zweetvoeten

Hier vertelde ik hoe je zelf deodorant kan maken. Halverwege vroeg ik me af of het ook zou helpen tegen stinkende zweetvoeten. Ik heb inmiddels Mevr. X gevraagd om het middel uit te testen op haar voeten en zij heeft het gedaan.
De testresultaten zijn "inconclusive" zoals ze in het Engels zeggen.
Ze heeft haar voeten ermee ingesmeerd. Haar kat vond het in ieder geval lekker want die begon gelijk aan haar tenen te likken maar dat beest lust alles dus dat zegt niets. Eerst glibberde ze wat rond in haar schoenen zei ze en toen ze na drie uur haar schoenen uit deed had ze nog steeds zweetvoeten. Ze had expres niet ademende schoenen aan gedaan om het middel optimaal te kunnen testen. Máár omdat het een deodorant is en geen anti transparant denk ik zou het heel goed kunnen dat haar voeten nog wel zweten maar niet stinken.
Ik heb gevraagd aan haar of ze aan haar voeten wilde ruiken maar daar is ze niet lenig genoeg voor helaas. Ik heb voorgesteld dat Dhr. X misschien even kon ruiken maar dat weigerde hij.
Ik kan nog steeds geen reden bedenken waarom het niet zou werken. Zowel natrium bicarbonaat als kokos olie werken antibacterieel en omdat de bacteriën de reden zijn dat voeten gaan stinken zou het in principe moeten werken.
Er blijft maar één optie over. Zelf uittesten. Ik hoor graag of het werkt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten