maandag 20 mei 2013

Rommelmarkt Oorbellen Metamorfose

Ik heb pas op een rommelmarkt deze oorbellen gekocht voor 1 euro. 




Vind je ze mooi? Ik eigenlijk niet zo..." waarom heb je ze dan gekocht?"  vraag je je misschien af. Nou, ik heb ze heel goed bekeken en zag er allerlei mogelijkheden in.
Als ik ze uit elkaar zou halen dan zou ik uit 1 paar oorbellen minstens 3 paar kunnen maken ( nu weten jullie gelijk hoe het komt dat mijn oorbellen rekje zo vol is, ik denk dat ik hem binnenkort moet uitbreiden..)



Dit lijken me erg leuke oorbellen, vind ik ze te bescheiden dan zou ik zelf aan de bovenkant van alles toe kunnen voegen om ze meer substantie te geven.

Deze stukjes zaten er ook aan 



Ze hingen op deze manier aan de ringen. Als je ze een beetje draait en de volgorde van de " aanhangsels" verandert dan krijg je dit.



 Deze zou je dan ook als oorbellen kunnen gebruiken. Je kunt er ook heel andere dingen aan hangen. Soms is het nodig om een extra oogje toe te voegen zodat ze goed naar voren hangen.

Andere delen heb ik samen met eigen spullen gebruikt ( waaronder veel dingen van mijn collega die aan het opruimen was) om een hanger te maken



De turkoois  " steen" die van plastic is heb ik van oorbellen die té potsierlijk waren afgehaald ( mijn persoonlijke mening)  en hoe ik aan het  turkoois ringetje gekomen ben weet ik niet meer maar ik heb ze ooit aan een jas gedragen die ik naderhand weer ontmanteld heb.

Van de metalen ringen zelf zou ik het ijzerdraad kunnen hergebruiken




Als je zelf sieraden wil veranderen is het handig om wat stiftjes en ringetjes bij de hand te hebben.



Verder nog tangetjes en een schaar. Die schaar kun je gebruiken om het dunne ijzerdraad door te knippen.

Ik draag de hanger aan een lange schoenveter. Er zijn van die suède koordjes te koop maar mijn ervaring is dat ze snel verteren en breken. Bovendien geven de donkere kleuren af waardoor het lijkt of je je nek een maand niet gewassen hebt. Schoenveters zijn er in allerlei lengtes te koop. Als ik mijn versleten schoenen en laarsjes weggooi haal ik altijd de veters er uit als die nog goed zijn. Altijd handig.

Soms maak ik dingen die ik uiteindelijk nooit draag maar dat is niet erg. Met dit paar oorbellen ben ik een hele middag voor een euro zoet geweest en ik had achteraf het gevoel dat ik mijn middag nuttig en aangenaam doorgebracht heb en dat is toch leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten