vrijdag 31 mei 2013

" The Secret" En Het Beklemde Inkpatroontje

Een aantal jaren geleden was het een hele hype! Door je wensen het universum in te sturen  zouden ze vervuld worden. Als je het maar niet al te graag wilde. Je moest het willen en kenbaar maken en daarna min of meer vergeten. Zo heb ik het tenminste begrepen. Nou ben ik bij vlagen een beetje zweverig en ik geloof graag dat er " meer is dan we weten" Af en toe heb ik hier ook " bewijzen" voor.
Zo kreeg ik op mijn twaalfde de felbegeerde zoen van jongen B nadat ik die wens kenbaar gemaakt had na het zien van een "vallende ster". Het is ook maar bij die ene zoen gebleven...heel vreemd of niet....
Jaren later wilde ik graag nieuwe " lampionnetjes" voor mijn herfstkrans (van die oranje hangende bolletjes die je kunt drogen). Degene die ik had waren verkleurd en  kapot gegaan.  Ik heb in winkels gekeken en zaad willen kopen om ze zelf te zaaien maar dat was allemaal niet nodig want op een dag zag ik er zomaar een stel op straat liggen! Een buurvrouw die groendecoratie cursussen geeft had er per ongeluk een stel naast de kliko gegooid! Ik blij!
Het laatste stukje bewijs werd onlangs geleverd.... Ik heb niet alleen een sieraden tik maar ook een vulpennen tik. Er is een bepaalde serie vulpennen waarbij ik maanden zo niet langer over de plaatjes heb zitten kwijlen



Ik vroeg me dan af welke ik zou kiezen en kon eigenlijk niet beslissen. Niet dat dat echt gaf want er was geen dealer in de buurt die ze had maar dromen is leuk.
Laatst was ik op het werk en zag ik bij de balie een vulpen van de felbegeerde serie liggen! Ik herkende de dop maar niet het model.Ik ben gelijk gaan googlen en ontdekte dat het de Waterman Audace shine pearl was t.w.v. 50 euro. Dus ik vroeg aan een collega van wie die was maar die wist het niet, ze dacht dat iemand hem achtergelaten had. Ik zei dat hij best duur was en dat ze hem niet moesten weggooien als niemand hem kwam opeisen...
Toen ik er weer was vroeg ik of er al iemand om geweest was. Een andere collega zei dat hij er al minstens 3 maanden lag en zei dat ik hem wel mocht hebben. Het universum had mijn wens verhoord!al was het niet het model dat ik zelf gekozen zou hebben ; ) Het dopje was wat gedeukt wat wel jammer was maar er zijn ergere dingen. Misschien kon ik een nieuwe kopen bij de leverancier.
Eenmaal thuis draaide ik hem open en zag dat er geen vulling in zat dus ik ben naar het volgende dorp gefietst naar de boekhandel om Waterman inktpatronen die lang van vorm zijn.
Ik heb een patroon erin gedaan maar toen ik de onderkant er weer op wilde schroeven lukte dat niet. Er zat iets in! Toen ik met een zaklamp erin scheen bleek het een klein inkt patroontje te zijn dat klem zat.
Ik heb eerst op het internet gekeken of ik tips kon vinden om een beklemde inktpatroon eruit te krijgen maar die waren er niet. Dus ben ik zelf in de weer gegaan met een lange naald maar dat werkte niet. Ik prikte er wel doorheen maar kon hem er niet mee uitvissen. Ik heb eerst maar alle inkt er uit laten lopen voordat ik verder ging. Toen vroeg ik me af wat er zou gebeuren als ik de onderkant van de pen in de oven zou leggen. Door de warmte zou het patroontje zacht worden en dan kon ik hem er misschien makkelijker uitkrijgen MAAR ik bedacht ook dat de schroefdraad van plastic was en ook zou kunnen smelten en dan zou heel de pen onbruikbaar zijn!
Toen heb ik de onder helft in warm water gelegd als compromis, het patroontje werd wel zachter maar ik kreeg hem er nog steeds niet uit met die lange naald... Dan maar met een kurkentrekker ? maar die kreeg ik er niet ver genoeg in. Toen begonnen de raderen pas echt te draaien!! Ik kon een boortje gebruiken!! Manlief heeft geholpen. We hebben het gewoon met de hand gedaan. Eerst met de dunste maar dat ging niet, toen een iets dikkere dat ging ook niet en met nóg een maatje dikker is het gelukt!



Hier heb je de pen op een zacht bedje van een elleboog stukje



Ik heb nog geïnformeerd naar de prijs van een nieuwe dop....... 24 euro exclusief BTW en verzendkosten! Het is toch geen wonder dat we in een wegwerp maatschappij leven? Ik moet maar leren leven met die deuken.

Ik zal eens een nieuwe bestelling het universum insturen. Het toppunt van vulpennen pracht voor mij. Deze...


De "yard o Led victorian"  handgemaakt van 925 zilver. Eigenlijk een beetje Té luxe om mijn boodschappenbriefjes mee te schrijven....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten