dinsdag 14 mei 2013

Kleine Reparaties en Hobby Idee

In het kader van " a stitch in time saves nine" waar ik het hier over had heb ik vanmorgen in een paar minuten tijd een reparatie gedaan.
Toen ik mijn sokken aan wilde trekken ik weet dat het niet trendy is maar ik doe het lekker toch... zag ik dit...



Ik heb snel een schaar, garen en een naald gepakt en een minuut of twee later zag het er zo uit..



 Weer 2 tot 6 euro uitgespaard! Afhankelijk van waar je je sokken koopt en het is écht een kleine moeite

Het zijn niet altijd oude dingen die kapot gaan helaas... Ik heb als hobby o.a. astronomie. Vooral in de tuin liggen met een verrekijker vind ik geweldig.
Ik heb daarvoor deze stoel besteld



Als je achterover leunt kantelt hij en gaat hij in ligstand je benen vliegen wel de lucht in maar dat deert niet.
Ik heb al een stretcher en een een tuinstoel die in verschillende standen kan maar deze is lichter van gewicht en ik was van plan om hem mee te nemen naar onze moestuin. Daar heb je geen last van lichtvervuiling. Rondom onze tuin staan er 5 lantarenpalen en de nodige buitenlichtjes dus erg donker is het er helaas niet. 
Ik zit ook op het astroforum en regelmatig worden daar starparty´s aangekondigd maar manlief wil niet dat ik daar heen ga... hij ziet het niet zitten dat ik met een groep vreemde mannen die ik nog nooit ontmoet heb naar een afgelegen donkere plek ga daar kan ik me wel wat van voorstellen...
Dus houd ik het dichtbij huis. Onze moestuin is op gil afstand dus mocht er heel toevallig een serie moordenaar langskomen dan kan ik om hulp roepen.
Ik dwaal af....
De stoel werd bezorgd en ik heb hem uitgepakt (mijn voorraad bubbeltjes plastic is gelijk weer aangevuld) Toen zag ik dat er een klein gaatje in de bekleding zat. 



Ik zou het gewoon zo kunnen laten maar de kans dat het groter wordt tijdens gebruik is niet ondenkbaar dus heb ik het met een paar steekjes nylon draad dicht gemaakt. Het is daardoor niet onzichtbaar maar nylondraad leek me steviger dan gewoon zwart garen.



Heb je een verrekijker liggen thuis ( of kun je er een lenen) en woon je in een donker gebied of ga je op vakantie naar een donker gebied niet naar Las vegas of New York City dus . Ga dan eens in een ligstoel liggen of op je rug in het gras en kijk eens met die verrekijker naar boven. Er zal een wereld voor je open gaan!! Het is dan ook heerlijk rustig op wat krekeltjes of kikkers na. Daar kan geen t.v. serie tegenop! Als je dan ook nog beseft dat het licht van die sterren waar jij naar ligt te kijken er tientallen tot miljoenen lichtjaren er over heeft gedaan om in je ogen terecht te komen dan is de verwondering helemaal compleet!

Wil je weten waar je naar kijkt en heb je een smartphone of I pod touch, er zijn apps waarop de sterrenbeelden te zien zijn. Veel ervan zijn gratis. Ook kun je online sterrenkaartjes opzoeken en uitprinten en op het Astroforum  is ook veel informatie te vinden.
Ben je bereid een paar euro uit te geven koop dan Starwalk dat is de enige reden waarom ik toen der tijd een I pod gekocht heb. Dan kun je je vanuit je luie stoel verwonderen over het universum.
Ik hoop dat je het een keer probeert. Het is een perfecte hobby voor iemand die aan slapeloosheid lijdt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten