maandag 10 maart 2014

Anti zonnebrand roller

Pasgeleden heb ik een nieuwe sprayflacon zonnebrand middel in gebruik genomen


Het was al snel uit met het gemak want hij sprayde na enkele keren al niet meer. Nou had ik ermee terug kunnen gaan naar de winkel maar ik had geen bonnetje meer en er moest toch een oplossing voor te vinden zijn. Eerst dacht ik aan zo'n mengflacon van haarverf. Daar zit een dopje met een kleine opening in maar die had ik al weggegooid ( zie je nou wel, gooi nooit wat weg!;-))
Een ander flesje met dopje had ik niet meer.....toen kreeg ik een idee!!
Ik had nog een deo roller staan! Ik gebruik hem niet meer sinds ik mijn eigen smeerbare deodorant maak ( is eerder een blogje over geschreven ) bovendien stonk die deo naar zweet, echt waar, daar knapt je lichaamsgeur niet van op als je dat onder je oksels smeert! Maar ik had hem nog bewaard " voor het geval dat" en nu kwam hij goed van pas.

Ik heb een stevig mes gepakt. Wees voorzichtig hiermee!  En heb hem tussen het plasticballetje en het flesje gestoken. Ik had het al eens eerder met succes toegepast bij een deoroller met glazen flesje maar nog nooit met eentje die geheel uit plastic gegoten is.

Op deze foto komt het balletje er al een beetje uit

Gelukt! ( zonder verwondingen) zoiets echt met beleid doen mensen!

Bij een glazen flesje kun je het plastic randje omhoog wippen, wat veel minder gevaarlijk is


Daarna heb ik alles af- en omgespoeld en afgedroogd


En volgegoten met zonnebrandlotion  ( wel onder het niveau van het balletje blijven) daarna heb ik het balletje er weer ingeduwd.
En uitgetest


Het lijkt goed te werken! Niet geschikt voor op het strand of in de zandbak vermoed ik maar wel handig om in je tas mee te nemen voor een onverwachtse hittegolf.

Wel even het etiketje veranderen. Je oksels zijn ongeveer de enige plek waar je geen zonnebrandmiddel nodig hebt! ;-)



1 opmerking:

  1. slim opgelost! Ik heb ook zo'n spray, ik geloof van de Lidl. Maar die doet het nog.

    BeantwoordenVerwijderen