dinsdag 4 maart 2014

Printercartridge bijvullen

Vandaag kreeg ik een idee! Op twitter is er een nieuwe " rage" ontsproten. Na de #selfie is er nu ook de  #zwerfie. Een goed geschoten zwerfie is een foto van een stuk zwerfafval dat vast gehouden wordt door diegene die het opgeraapt heeft en het daarna op verantwoorde wijze gaat afvoeren. De persoon die hem opraapt hoort dus ook op de foto te staan. Wij zwerfvuiloprapers willen dat zwerfie het woord van het jaar van 2014 wordt. Nou vraag je je vast af wat dat met printer cartridges te maken heeft....
Ik ben een beetje cameraschuw... Ik heb er wel een zwerfie gemaakt met een sjaal over mijn neus heen dus half incognito maar voel me er niet prettig bij maar vandaag kreeg ik dus dat idee... Ik zou naast elk stuk afval waar ik een zwerfie van wil maken een foto van een slachtoffertje kunnen  leggen met de tekst," ze doet het voor mij" erbij
Dit was er eentje van


Ik heb een twaalftal afbeeldingen opgeslagen en op het juiste formaat gemaakt om uit te printen maar toen ik er eentje uitprintte als proef baalde ik enorm! Alleen de rode inkt deed het nog van de kleuren! En dat terwijl ik in het najaar nog een nieuwe kleurencartridge erin gedaan heb en nauwelijks wat geprint heb! 
" Een mooie kans om een blogje te schrijven over cartridges bijvullen," dacht ik nog...
Na het eten heb ik het kleuren pakketje gepakt. Tot nu toe heb ik alleen zwart bijgevuld in een andere printer


Ik had nog een oude cartridge liggen die ik er speciaal voor bewaard had.
Het duurde even eer ik de gaatjes gevonden had ( soms moet je een gaatje boren)


Manlief heeft een spuit gevuld met inkt 


En in het gaatje gespoten


Daarna hetzelfde met rood

 
En  ook geel


Dat ging allemaal heel voorspoedig! Ik voelde me heel zelfvoldaan!
Alleen...hij deed het niet..... Ik heb nog het stukje folie gereinigd met een papieren doekje met allcohol


En nog steeds deed hij het niet......
Misschien teveel ingedroogd....dan maar de cartridge gebruiken waar nog wat rood in zat.

We hebben weer heel het proces herhaald


Nee,dat is geen bloed, manlief heeft me niet aangevallen omdat ik er op stond om alles op de foto te zetten...(al zou hij dat vast wel gewild hebben ;-)) dat is rode inkt dat aan alle kanten eruit kwam zetten toen manlief het rood bijgevuld had. Zei ik niet dat het rood het nog deed? Er schijnt een sponsje in te zitten dat de inkt absorbeert maar deze was duidelijk al volgezogen...
Vol goede moed ( maar toch minder dan eerst) stopte ik hem in de printer

Hier het proefafdrukje


Geen verschil dus. Ik weet niet of het nog zal verbeteren als de boel misschien weer wat vochtiger wordt. Ik reken er maar niet op :-/

Eerst hadden we nog plannen om gelijk de zwarte van het kopieer apparaat te doen maar het animo was inmiddels diep gedaald. Ik heb wel al op youtube bekeken hoe we dat het beste kunnen doen.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik nog heel interessante dingen tegen! In een vorig blogje schreef ik over het feit dat je niet meer zwart/ wit kon afdrukken als een kleurencartridge leeg was. Deze man heeft er een goede oplossing voor! 

En ook het raadsel, " waar is mijn inkt gebleven?" lijkt opgelost


Enorm veel geld rekenen voor een cartridge en dan nog inkt " stelen". Mijn vertrouwen is tot een dieptepunt gedaald :-/


Geen opmerkingen:

Een reactie posten