zondag 23 maart 2014

Mandjes van een wisse dood gered

Zaterdag ben ik even langs de milieustraat geweest. Mijn milieustraat vriend had gezegd dat ik daar een rol professionele vuilniszakken op kon komen halen en de volle ook daar weer mocht afleveren ( wel met ECHT zwerfvuil natuurlijk ;-))


Dit zijn ze, extra breed en stevig 

Terwijl mijn millieustraat vriend ( ik durf dat milieustraat deel niet weg te laten, alleen vriend voelt net alsof ik vreemd ga :-/ ) bezig was iemand te helpen keek ik weer even in de containers....fout, fout, fout!.....

Ik zag 2 mandjes liggen..... Raden waar ze nu zijn......



Tijdens de inspectie thuis bleken ze toch een beetje aftands in de hoeken en ze plakten nogal en ze roken ook nog eens ( al kan ik niet zeggen waar naar....)
Maar dat geeft allemaal niks, ze passen goed bij de rest van mijn huis. Ik heb nog meer aftandse mandjes


Ik heb ze eerst met water en amoniak geschrobd en toen goed laten drogen en zondag ( ik weet dat het een rustdag is en eigenlijk niet " mag" maar het maakt geen herrie en niemand die het ziet) gebeitst.

Eerst wilde ik ze gewoon lakken met blanke acryl lak maar omdat bepaalde delen wat wit uigeslagen waren kwam ik op het idee om ze een laagje " kersen" beits te geven met de beits die ik nog over had van het pimpen van het gratis konijnen hok

Hier het eindresultaat


Ik weet waar ik ze voor wil gaan gebruiken maar ik wil manlief op het idee laten komen

Deze stapel is een doorn in mijn oog


De laatste keer dat ik zo dom was om er aan te komen resulteerde het bijna in echtscheiding. Het is namelijk het stapeltje van manlief.

Tegen de tijd het het weer oudpapier ophalen is zullen de mandjes goed droog zijn en dan zal ik mijn stapeltje ( de kleinste) in een mandje doen en daarna hopen dat manlief op hetzelfde idee komt! 
Hopelijk zijn ze niet net 5 mm te smal of te kort, zul je net zien.....

Op de beits zat een velletje. Mijn vader zei altijd dat je als je een verfpot ( op terpentine basis ) dicht gedaan heb, je hem even op de kop moet houden. Dan zou je geen velletje krijgen.Ik had dus niet geluisterd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten