zaterdag 15 maart 2014

Milieustraat bestellingen

Vorige week vertelde ik dat we naar de milieustraat geweest zijn om groen ( eigenlijk nog bruin) te lossen en over de karretjes die daar lagen die mogelijk geschikt waren om me bij te staan bij mijn ZZP zwerfafval bedrijfje. Ik heb toen een bestelling geplaatst bij mijn milieustraat vriend van vroeger. 1 perspexplaat van +/- 80x45cm en een karretje. Vrijdagavond belde hij mij op dat hij wat voor me had.

De perspexplaat was voor het dakraam van het konijnen hol. Daar lag nu een te klein stuk dun glas op 


Hier de plaat die mijn milieustraat vriend voor me apart gehouden heeft


Mooi hè! Hij belde vorige week vrijdag al dat hij een perspex douchedeur voor me had maar daar zat een aluminium lijst omheen en het plexiglas was knap dun dus eigenlijk niet geschikt maar dit is 5 mm dik. Hij vertelde dat de man die het kwam brengen het in de container wilde gooien en mijn milieusstraat vriend toen riep," HO! Daar is een bestelling voor geplaatst!" De man vond het erg leuk dat het hergebruikt ging worden. Wie weet wat er allemaal in schuurtjes en garages staat wat een ander graag wil hebben! ( Het liefst voor niks natuurlijk ;-)) We moeten nog wel een stukje van de plaat afzagen en hebben al gegoogled hoe je dat jet beste kunt doen.

En nu het karretje......ahum.......tja....... Wat zal ik daar over zeggen ..........
Dit is hem


Niet echt wat je klaar voor gebruik kunt noemen...... Mijn milieustraat vriend zei dat ik hem terug mocht brengen als het toch niks was en hij zou verder kijken voor een betere voor me. We zullen beginnen met de banden op te pompen. Bovendien is het een loodzwaar ding. Ouderwetse kwaliteit zeg maar.
Ik moet nog even verzinnen hoe ik hier 2 hoge wasmanden op kwijt kan.... Het zou me niet verbazen als ik een telefoontje krijg van mijn milieustraat vriend dat hij een ander exemplaar onderschept heeft eer ik wat bedacht heb. Dit is immers al het derde karretje in ruim een week wat ik langs heb zien komen dus er zullen er vast wel meer volgen!
Mijn tip voor vandaag is, ga eens winkelen bij de milieustraat als je wat nodig hebt. Er is van alles te vinden en als je daar connecties kunt opbouwen kunnen ze een oogje voor je open houden. Niet dat je  mensen moet gebruiken om er zelf beter van te worden, dat is geen fijne karakter eigenschap...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten