dinsdag 18 maart 2014

Beroeps Zeur

Ik geloof niet dat ik een lastig mens ben, zal niet snel ergens over klagen ( al zal manlief daar waarschijnlijk anders over denken ;-)) en mijn levensmotto is," Het kan altijd erger". Maar de laatste tijd
bespeur ik een karakter verandering bij mezelf. Ik herken mezelf tegenwoordig regelmatig amper. De combinatie  internet en plastic brengen wonderbaarlijke eigenschappen bij me te boven. Ik betwijfel of ik vroeger ergens een brief naar toe geschreven zou hebben maar nu zit ik regelmatig e-mails, tweetjes en  F. acebook berichtjes te schrijven naar bedrijven en instanties waar ik me aan erger.
Ik heb het W.3reld N.atuurfonds al meerdere malen op diverse manieren geschreven om te vragen waarom ze niet meer aandacht besteden aan de plastic soep die ons allen bedreigt.
Op heel hun website is dit het enige wat er over te vinden is


4 regeltjes bij Vervuiling. Ze schrijven wel dat er steeds meer delen van de oceaan beschermd worden. Alsof die plastic troep daar opeens op zal houden omdat het W.N...F het zo geregeld heeft. Ze zeiden in antwoord op mijn vraag hierover dat ze ontwikkelingen en media nauwlettend in de gaten houden. Een paar seconden van hun Disneyachtige reclame besteden aan een verzoek om elke dag 1 stuk zwerfplastic op te rapen zit er dus niet in.

Ik heb ook een berichtje gestuurd om hier over te klagen


Winegums per stuk verpakt in plastic! Hoe krijgen ze het verzonnen. 
Hier het antwoord van Redband

Hoi Lekkerhandig , bedankt voor je berichtje. Naar aanleiding van consumentenonderzoek onder een hele grote groep consumenten hebben zij hun voorkeur uitgedragen voor een snoepje dat per stuk verpakt zit. Dit ook om ervoor te zorgen dat ze het makkelijk mee kunnen nemen in hun handtas of onderweg. Het is ook echt een product waar je 1 of een paar snoepjes van eet, niet een hele zak. Op deze manier kunnen we ook de kwaliteit van het product garanderen, ook wanneer de zak reeds geopend is. Met vriendelijke groet, Red Band.

Heel plausibel eigenlijk. Wat jammer dat een aantal mensen het voor de rest verpesten door die handige verpakkingkjes op straat te gooien.

En wat denk je hiervan?


12x4ml schoonmaak middel verpakt in capsules in een mijn inziens overdreven plastic verpakking. De totaal hoeveelheid komt dus neer op twee bijna volle maatbetertjes van het formaat wat er naast staat!
En dat voor €2,29 ( volgens het internet. Deze artikelen zaten in mijn " gratis" Jumb0 pakket.)
Die fabrikant heb ik dus ook een mail gestuurd. Ze hebben het doorgestuurd naar het hoofdkantoor want die waren erg geïnteresseerd en wat klanten van hun producten vonden.
Ik weet niet of het zin heeft al die berichtjes, al moet ik wel zeggen dat toen ik klaagde dat de nieuwe parfum in mijn P.erfect krul haarspul naar katerpies stonk het een tijdje later anders rook! Ondanks dat hun pannel unaniem die geur de lekkerste vonden volgens A.ndrelon ( vast infiltranten van de concurrent ;-))

Toen ik op een F.ac3book pagina waarschuwde over toxische theezakjes noemde iemand me een " beroeps zeur" en toen dacht ik ja! Dat ben ik! Ik heb o.a. geantwoord dat mijn leven een stuk eenvoudiger was toen ik nog in zalige onwetendheid verkeerde...

Vandaag, donderdag is het Zwerfiedag, voorheen " verwelkom de lente". Peter Smith van Klean roept iedereen op om 1 stuks zwerfafval, het liefst plastic op te rapen. Als 1 op de 4 mensen dit elke dag zou doen dan zou Nederland in 3 dagen tijd schoon zijn! 
Ik ben er klaar voor!


De stang is van een kapot step apparaat waar ik de stangen van bewaard had " voor het geval dat" het apparaat zelf is al lang afgevoerd. Aan het uiteinde zit een grote plastic ring om aan te trekken. Bij gebrek aan las apparatuur ( ik kan het trouwens niet) hebben we de stang vast gemaakt met tyerips en zilver plakband. Ik ga zo lopend op pad.

Hier een inspirerend nieuw filmpje over hoe 1 stuk oprapen echt een verschil maakt als iedereen het doet! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten