maandag 17 maart 2014

Zelf taugé maken

Het vergt wat planning... Je kunt niet 's morgens zeggen, " laten we Bami eten," en het 's avonds op je bord hebben. Niet als je je eigen gekweekte taugé wilt gebruiken.
Tauge wordt gemaakt van Mung bonen en het duurt 7-10 dagen als ik me goed herinner ( het is al een tijdje terug)


Ik bewaar altijd mijn peulvruchten in potten van Spaans glas. Ik heb het al eerder verteld, daar ben ik dol op. Ik heb al een hele verzameling


Zodat ik nog weet welke peulvruchten welke zijn, knip ik het stukje van de verpakking uit waarop staat wat het is en hoe ze bereid moeten worden en klem het dan tussen de deksel en het glas.


Om tauge te maken heb je Mung bonen, een bordje, een grote glazen pot, een stukje flanel/ katoen of molton, een post elastiek en een muts nodig.

Eerst moet je de bonen een paar dagen in een laagje water laten staan.

Ik heb het afgedekt met het stukje molton en het elastiek ( maar dat hoeft denk ik niet perse in het begin)


Het doekje ziet wat goor maar dat komt omdat ik het al diverse keren gebruikt heb. Ik heb het toen heet gewassen dus het is wel " schoon".

Wordt vervolgd........dan vertel ik wat je met de muts moet doen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten