vrijdag 7 maart 2014

Voorbestemd?



Ik ben weer helemaal op de zwerfvuil toer. Niet dat ik er niet mee bezig geweest ben maar ik heb plannen om het grootser aan te pakken. Mijn fietstas zit namelijk binnen de kortste keren vol en dan moet ik veel laten liggen. Bovendien neem ik alleen plastic mee en zou ik ook graag de rest op willen rapen. Het idee groeide dus om een karretje achter mijn fiets te spannen. Ze zijn er in allerlei soorten en maten. Ik hou al sinds ik op het idee had MP in de gaten of er wat geschikts in de buurt aangeboden wordt. Ik ben op zoek naar zoiets



Of zoiets


Of zoiets


Toen we van de week het reuzen Mikado spel gingen lossen  bij de milieustraat heb ik even in de containers gekeken. Ooh het is maar goed dat ik daar niet werk want er lag van alles dat ik kon " gebruiken" ik had ook een soort karretje zien liggen bij het oud ijzer en het liet me maar niet los. Ik ken een van de mannen die daar werkt van vroeger toen we gingen we roeien in de haven als tieners en ik heb hem opgebeld om hem over mijn plannen te vertellen en te vragen over het karretje dat ik op het oog had. Hij beloofde dat hij hem er uit zou vissen en zou inspecteren. Een dag later belde hij terug... Het hout was rot ( is niet een onoverkomelijk probleem) en een van de bandjes was helemaal kapot. Dat werd dus niets....ik was erg teleurgesteld... In gedachten was ik hem al aan het opschilderen en versieren met allerlei leuzen over de wereld redden etc. Het is namelijk zo, als je voor gek ga lopen kun je het maar beter gelijk goed doen zodat de mensen weten dat je weet dat je voor gek loopt en niet gewoon een beetje gek bent ;-)
Ik had ook bedacht dat als ik op tournee ging ik ook mijn accessoires aan kon passen. Niet alleen mijn rugtas dragen


Maar ook mosschien oorbellen maken van gevonden patatvorkjes


Of als die teveel in mijn schouders prikten, ijslepeltjes



Van Petfles doppen zou ik een ketting kunnen maken


En die doppen zou ik ook kunnen gebruiken als een soort moderne kurken hoed zoals ze in Australië dragen


Dan zouden de mensen gelijk weten dat ik echt geen zonnesteek opgelopen had omdat ik immers een hoed droeg.

Op mijn zoektocht naar voorbeelden kwam ik deze site tegen. Echt iets voor de alternatieve sieraden maaksters onder ons
http://www.inspirationgreen.com/reuse-jewelry.html 

Vandaag hebben we het forsythia Mikado spel weg gebracht naar de milieustraat. ik ben gelijk naar de containers gelopen en zag een prachtig onderstel liggen!,
Het leek hierop maar dan in het rood


Daar zou vast wel wat van te maken zijn! Ik vertelde het aan manlief en ging weer terug om te kijken... Terwijl ik daar stond kwam er een man aan, pakte het op en liep ermee weg! En weg was mijn onderstel! Terwijl ik dit schrijf prikken de tranen in mijn ogen ( het kan ook door de wijn komen, daar wordt ik sentimenteel van). Ik ben gewoon niet doortastend genoeg en te netjes opgevoed ( al vergeet ik regelmatig een hand te geven of mensen eerst wat te eten/ drinken aan te bieden voordat ik zelf wat neem).....ik zal dus nog even wat geduld moeten hebben. De man van de milieustraat zou een oogje voor me open houden en vandaag was het zo druk dat hij heel het "incident" gemist heeft.
Manlief zei dat het onderstel niet voor mij bestemd was....helaas...
Ik heb wel wat opgeraapt vandaag


Waaronder een cola flesje volgens mij gevuld met urine


Ik heb het niet open gemaakt dus weet het niet zeker...maar het lag naast de N57 dus volgens mij had iemand hoge nood gehad ( vast een man, een vrouw zou nooit zo goed kunnen mikken)

Ik heb wel een plan B. Namelijk dit


Ik had nog boven in een kast de oude buggy van mijn kinderen staan. De wasmand stond naast de plastic container bij de Jumbo. Ik had hem begin van de week zien staan en toen ik woensdag dat karretje bij de milieustraat zag liggen dacht ik dat het voorbestemd was en ben ik hem op gaan halen toen ik naar yoga ging. Ik had al bij het huis van mijn vader een soortgelijke wasmand gehaald in het wit en was van plan om er eentje voor plastic en eentje voor blijkjes te gebruiken en de rest in een zak te stoppen. De man van de milieustraat had al gezegd dat ik gratis vuilniszakken kon krijgen van hun. Ik had alles al bedacht maar het " lot" werkt tot nu toe niet mee. Een vast gebonden wasmand op een buggy zal prima werken maar dan moet ik gaan lopen en er zijn hele stukken waar ( geloof het of niet) nauwelijks zwerfvuil ligt. Bovendien zou ik op de fiets een grotere radius kunnen pakken.

O ja 20 maart roept Peter Smith van KLEAN iedereen op om 1 stuk zwervuil op te rapen. Als 25% van de Nederlanders dat elke dag zou doen dan zou er na 3 dagen geen zwerfafval meer liggen en dan heb ik dus dat karretje ook niet meer nodig!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten