donderdag 27 maart 2014

Stil geweest maar niet stilgezeten

Ik heb een aantal bedrijvige dagen achter de rug.
Dinsdag heb ik de aardbeien gewied.


Dit is de voor foto... Je ziet amper aardbeienplantjes. Manlief heeft ze geloof ik afgemaaid eind vorige jaar en ze groeien nog niet erg. " Last van de nattigheid" was het oordeel van de " buurman" . Het aardbeien gedeelte is zover het oog reikt.
Ik kon wel goed bij het onkruid wat vooral uit gras een paardenbloemen bestond en ik heb alles er echt uitgegraven met wortels en al.
Ik heb besloten om dit aardbeien seizoen weer eens jam te maken. Ik had er afgelopen jaren vanaf gezien omdat ik geen jam op brood eet maar ik heb bedacht dat ik 's morgens een schepje door mijn yoghurt met muesli/ gebroken lijnzaad en cacao nibs kan doen. Schijnt allemaal heel gezond te zijn ( afhankelijk van welke voedsel goeroe je aanhangt ;-))
Hier de hoop met onkruid


Jammer dat het geen 3D foto is. Nu lijkt het niet op iets waar je drie uur mee bezig geweest bent...
Ik kwam ook dit schattige rupsje tegen


En ik maar denken dat neon kleuren niet in de natuur voor kwamen! Ik heb hem veilig onder een blad verstopt, niet dat ik de vogels niets gun maar hij/zij lag nog zo lekker te slapen.....

Woensdag heb ik weer zwerfvuil geraapt. Ik kreeg een tip van iemand dat er onderaan een bepaalde dijk veel rommel lag dus ik ben weer met kar en wasmanden op pad gegaan 


Knorretje houdt wacht. Ik heb hem wel met mijn lijmpistool vastgelijmd zodat hij niet opnieuw zwervuil wordt.
Het was een hele toer om die dijken op en af te klimmen en ik heb een paar keer een schuiver gemaakt. Gelukkig was er niemand om me uit te lachen. In het begin dacht ik, " waar heeft die vrouw het over? Er ligt bijna niets!" Dat was op de heen weg toen ik de linker kant deed. Ik kwam wel aan het eind dit tegen


En even naar rechts daarvan drie delen van een begraven fiets. Dit heb ik aan de gemeente doorgegeven.

Ik kwam ook nog wat botten tegen 


Ik hoop niet dat ze menselijk zijn want ze liggen nu in de kliko..

Op de terugweg leek het eerst ook mee te vallen totdat ik bij een " bosje" kwam
Dit is de na foto


Hier lag de " troep" waar die vrouw het over had...ze raapte zelf ook wel eens wat op maar kon de steile helling niet af omdat ze een nieuwe heup had gekregen. Hier maakte ik 2x een uitglijder en was dankbaar dat ik niets gebroken had. Gelukkig wist manlief waar ik was en had ik mijn telefoon bij me anders zouden het mijn botten zijn die er door de volgende zwerfvuilopraapster gevonden zouden worden...
Dit bleek een " voordrinkplek" van de plaatselijke jeugd te zijn want ik heb hier onder andere 11 jenever flessen opgeraapt, sommigen nog met wat inhoud ( ik heb er aan geroken, niet van geproefd ;-))

 

Een eindje verder was er nog zo'n bosje met troep maar daar lagen "maar" 7 lege jenever flessen.
1 wasmand was dus voor 3/4 gevuld met jeneverflessen! 


De man bij de gemeente ( niet mijn " vriend") was duidelijk over mijn activiteiten ingelicht en ik mocht al mijn afval in de container daar gooien dus vanaf nu heb ik weer het  " bodempje" in mijn eigen container net als vroeger en niet eentje die uitpuilt en waar de deksel niet meer van dicht kan ( zei ze zelfingenomen  ;-))
Ik weet al waar mijn volgende opruim rondje zal zijn.Het  is een klein gebied op weg naar de milieu straat dat bezaaid ligt met rommel maar dat is iets voor volgende week.
Vandaag heb ik 2 uur lang gewied in de tuin bij het huis van mijn vader terwijl manlief voor het eerst dit jaar daar gras gemaaid heeft. Ik dacht eigenlijk dat het onkruid daar aardig onder contole was maar er waren heel wat nieuwe ontsproten sinds de laatste keer dat ik er was.

Mijn taugé heb ik ook " geoogst" 

( let niet op de bieslook)
Ik had bedacht dat als ik ze in water liet drijven ik misschien wat van de velletjes eruit kon vissen


En dat werkte aardig


Ze zitten nu in een bakje in de koelkast te wachten op verwerking. Eigenlijk best zielig, doe je je best om te groeien en te leven en dan wordt je opgegeten! :-/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten