zondag 9 maart 2014

One track mind (oftewel, ik kan maar aan 1 ding denken)

Geen sieraden gemaakt of iets op een handige (?) wijze gerepareerd. Wel 1 ding bedacht maar dat is alleen voor een heel beperkt publiek geschikt.....ik hoop dat jullie nu niet allemaal massaal afhaken....
De laatste dagen kan ik ( bijna) alleen maar aan zwerfvuil denken. Zoals ik al schreef heb ik er speciaal een facebookpagina voor ingericht. Ik heb voor mijn 9 "vrienden" gisteren deze foto geplaatst met het verzoek om hem te delen 


Schokkend toch? Je zou denken dat je wilt dat heel de wereld dit weet, toch?.....eentje heeft het gedaan. Dat is dezelfde als die een vorig berichtje over hetzelfde probleem gedeeld heeft. Een andere vond het belangrijker om te reageren op het feit dat iemand een plasticpak met pitabroodjes op de kookplaat gelegd had en de boel was gaan roken...ook belangrijk maar de wereld wordt er niet echt door bedreigd.
Gisteren is dochterlief met kleindochter heel de dag geweest. Ze stond al om 8.50 op de stoep omdat ze onze schoonzoon in de buurt af moest zetten voor een dagje uit met zijn vrienden.
Ze vroeg of ze de kinderwagen niet mee zou nemen zodat we een rondje konden gaan wandelen, het weer was schitterend! Ik zei dat ik dat ook al bedacht had maar waarschuwde haar dat ik wel ook plastic zou gaan rapen maar dat vond zij prima.
Wij kozen een route over het fietspad door de duinen en terug door het drinkwaterwinnings gebied.
Blijkbaar komen daar grotendeels alleen maar mensen die weten dat ze hun rotzooi in de afvalbak moeten doen of mee naar huis moeten nemen want de oogst was vooral in het begin minimaal...3 fruitella wikkeltjes en 2 papierenzakdoek wikkeltjes en best veel  papieren zakdoekjes maar die hebben we laten liggen want die verteren gewoon. Er kwamen daar dus veel verkouden mensen. 
Op een gegeven moment vroeg dochterlief of ik achter de kinderwagen wilde lopen zodat zij wat kon oprapen... En ze vond het nog leuk ook!  En dat is het! Ik kan het niet hard genoeg schreeuwen zwerfvuil oprapen geeft een goed gevoel!!


Hier vond ze een honden balletje. Ze opperde dat het een leuk idee voor een kinderfeestje zou zijn. Wie het meeste zwerfvuil opraapt heeft gewonnen. Ik heb haar wel gewaarschuwed dat die kinderen ruzie zouden maken over wie een bepaald iets op zou mogen rapen ( het draadjes incident van de speurtocht in het bos ligt nog vers in mijn geheugen...) bovendien moet je niet gaan rapen in buurten waar heroine gebruikers wonen ;-)
Hier nog een sfeer foto.


Hier lag wel wat meer rommel. Het is een doorsteek naar het strand. 
Op de terugweg door het waterwinnings gebied lagen alleen 3 fruitella papiertjes. De mensen die de eerste 3 hebben laten vallen hadden dezelfde route genomen als wij blijkbaar....Het werd ook nog even een survivaltocht want ik was er misschien voor het laatst tien jaar geleden geweest, zonder kinderwagen, en wist niet meer precies hoe en waar we weer omhoog moesten naar het fietspad boven op de duinen. Op het laatst ben ik maar alleen vooruit gegaan als een soort scout om te zoeken naar de weg omhoog en we hebben ook nog een stukje de kinderwagen moeten dragen. Kleindochter Tessa heeft dus al haar eerste avontuur beleefd.

Er zijn speciale ringen om een zak vast te houden 


Dat is handig voor als het waait ( wat het altijd doet hier)
Vanmorgen kreeg ik een ideetje. Misschien zou ik mijn quiltring kunnen gebruiken! 


Dat ging niet, mijn zakken waren hoge pedaalemmer zakken en de opening van de zak was te klein

Toen kreeg ik nog een idee


Mijn borduurring! Dat ging wel! :-) De zakken zijn aanrdig slap dus ik ga vragen om professioneel materiaal bij de gemeente maar het was leuk om te zien dat het werkt.

Als laatste nog een leuke site die ik tegen kwam viaTwitter...Voor alle mensen die de wereld een betere plek willen maken ( op allerlei gebied )

http://www.ikreddewereld.nl

2 opmerkingen:

  1. inspirerend en ga zeker mee doen als is het wel op kleinere schaal ,maar alle beetjes helpen .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hoeft maar 1 stukje per dag op te ruimen! Al zou ik het heel knap vinden als dat je lukt. Bij mij is het net als met koekjes en bonbons.. ik kan dan niet meer stoppen to ik vol zit

      Verwijderen