zondag 30 maart 2014

Niet te snel rooien

Een tijd terug vertelde ik over de andyvie die we nog in onze groentetuin hadden staan waarvan ik wat wilde gebruiken om in een rauwkostsalade te verwerken en hoe je de slappe andyvie weer stevig kon krijgen door ze wat te drinken te geven.
Toen ik eerder in de week in onze groente tuin was om de aardbeien te wieden viel het me op dat er enkele zeer fraaie jonge kropjes stonden! Wat bleek, het waren kropjes van afgelopen herfst. Ze hadden te lijden gehad van de vele regen en zagen er toen niet meer uit maar manlief heeft ze laten staan en de rotte bladeren zijn allemaal weg en het plantje is opnieuw gaan groeien! We hebben afgelopen winter amper vorst gehad dus de plantjes zijn niet doodgevroren.
Toen ik vroeg of manlief wat andyvie mee wilde nemen heeft hij het met kluit en al meegenomen en in een potje gedaan. Of liever gezegd een buiten en een binnenpot.



Op die manier kan hij ervoor zorgen dat het plantje voldoende water krijgt en kan ik er af en toe een aantal blaadjes afhalen om ergens in te verwerken.
De andere kropjes staan nog in de volle grond als experiment.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten