vrijdag 28 maart 2014

Zaaien om straks te oogsten

Vorig jaar hebben we een " prachtige " inrichting gemaakt voor het knaagdierenkooitje dat we tot zaaibak omgetoverd hadden


Het was best veel werk. Hier kun je lezen hoe we heb gedaan hebben 
 http://lekkerhandig61.blogspot.nl/2013/04/inrichting-zaaibakje.html     maar lees eerst even verder want het was niet helemaal ideaal. Het was namelijk zo, het ene zaadje groeit wat sneller dan de andere en de ene krijgt wat meer zonlicht dan de andere en met zo'n vaste opstelling kun je niets verplaatsen of veranderen....
Dit jaar deden we het anders, het is een manier waar ik al een heleboel keer over(heen) gelezen heb maar manlief zag het op t.v. En zei," dat is een goed idee!" .....zaaien in w.c. rolletjes!
Ik heb heel de oudpapier mand doorgespit op zoek naar w.c.- en keukenrolletjes en met behulp van een buurvrouw kwamen we al een heel eind


De keukenrollen hebben we in drieën geknipt. Manlief was bang dat al het zaaimengsel (50% potgrond en 50% brekerszand) aan de onderkant er weer uit zou vallen en wilde eerst bodempjes ervoor maken maar ik zei dat dat niet nodig was en dat was ook niet zo.Maar ik had wel een plan bedacht voor het geval het wel zo zou zijn.

De onderkant inknippen en ombuigen. Als je het verder inknipt kun je heel de opening dicht krijgen maar zoals ik zei was dat allemaal niet nodig.


We hebben 10 trostomaten, 10 vleestomaten en 10 cherry tomaten gezaaid. De deksel zit er op zodat de kat er niet bovenop gaat liggen. De kans is klein maar je kunt zulke dingen beter voor zijn.

Hier kun je lezen hoe ik een plastic hoes gemaakt heb ervoor voor als ze naar buiten gaan in een later stadium

http://lekkerhandig61.blogspot.nl/2013/04/zaaikastje-van-knaagdierenkooi.html

We hebben de zaadjes met een theelepeltje wat water gegeven..... Ik ben benieuwd....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten