maandag 3 maart 2014

Klein onderhoud en #%/&@#% Katers

Nu het weer mooier wordt heb ik gebruik gemaakt van de gelegenheid om mijn luie wammes stoel verder op te knappen. Vorige week heb ik de schimmel eraf geboend en toen zag ik dat er roestige plekken op de poten zaten


Hoe meer ik er over nadacht hoe vreemder ik het vond. Als je de foto bekijkt zie je dat de verf er af is op plekken waar hij geen contact met de grond maakt. Dat is toch vreemd? Of zie ik overal samenzweringen? Nadat ik dat televisie programma gezien hebt waarin ze vertelde dat (bijna)  alles tegenwoordig gemaakt wordt om maar twee jaar mee te gaan bekijk ik alles op een meer achterdochtige manier.
Ik had het plan om de poten te schuren en te verven. In eerste instantie met H.ammerite of iets vergelijkbaar maar ik heb metaalverf maar in wit, donkerblauw en monumentengroen.
Ik heb de plekken eerst met staalwol geschuurd


En tijdens het schuren bedacht ik dat ik er gewoon grijze grondverf op zou smeren. Dat is ongeveer dezelfde kleur


Ziet er aardig uit he....

Toen het droog was heb ik de grijze plastic " beschermers"  weer teruggezet


Ik heb bedacht dat als de verf er erg snel afgaat ik er dit rond kan plakken


We wachten gewoon af.

Kijk eens wat ik de afgelopen week op de grond gevonden heb!


Leuk hè! Ik denk dat ze van vorig jaar zijn.
Binnenkort zal wel weer aan nieuwbouw begonnen worden.

De lente komt er echt aan. De  meteorologische lente is zelfs al begonnen. Manlief en ik zullen in iedergeval blij zijn als alle krolse poezen hier in de buurt bevrucht zijn ( als die er nog zijn). Dan komt die #{+}*]^<{+]{<]#$ ongecastreerde kater niet meer in de bijkeuken sproeien. Het is al drie keer gebeurd in net zoveel weken. Manlief merkte op dat het elke keer op zondagavond is.... vreemd.....
Nadat ik alles zo goed mogelijk gereinigd had ( het blijft gissen waar die drie druppels op terecht gekomen zijn) heb ik druppeltjes geurolie op de stukjes wattenschijf die ik er speciaal voor heb gedruppeld om de geur ( zeg maar gerust ondragelijke stank) de maskeren maar manlief kon het niet meer aan en heeft een halve spuitbus deo van zoonlief leeg gespoten. Ik proefde het gewoon! Daar zit je dan met je heerlijke olie van de bodyshop :-/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten