vrijdag 13 september 2013

Budget "Herfststukje"


Laatst vertelde ik over hoe ik een prachtig boeket gekregen had omdat ik zo hard en veel gewerkt had.
Hier een foto van vlak nadat ik hem gekregen had


Mooi hè! 
Zoals voorspeld begon de aftakeling al snel. Vooral met dat warme weer van rond die tijd. De roosjes legde het loodje als eerst. Ik heb ze verwijderd en het boektje vers water en een nieuw zakje voedsel gegeven maar het mocht niet baten...


Echt fraai kun je het niet meer noemen......
Toen kreeg ik een idee!!........Die besjes zagen er best nog goed uit ,al begonnen ze te hangen , dus heb ik de besjes bewaard en omwikkeld met elastiekjes en door middel van paperclips onderste boven opgehangen in de keuken om te drogen.


Een klein weekje later was het gebeurd met het zomerse weer en sloeg de herfst in alle hevigheid toe.
Ik kreeg de kriebels om al mijn zomerse " decoratiedingen" te vervangen door de herfst/ winter dingen.
Ik heb dus het koperen onderblad van het kaasfonduestel  van mijn moeder tevoorschijn gehaald en een olielampje ( het kaasfondue stel zelf is al lang naar de kringloop)  en het op de salontafel gezet.


En zoals je ziet de bessen er omheen gedrapeerd met nog wat dingen.

Ook heb ik de aqua sierstenen in de waterschaal vervangen door herfsttinten


Die schaal staat er zogenaamd voor de lucht bevochtiging maar wordt ook gebruikt door de kat als drinkbakje...multifunctioneel dus ;-) Toen ik in de winkels geen bruine decoratiestenen  kon vinden kwam ik op het idee om tussen het grind bij het huis van mijn vader op zoek te gaan naar geschikte stenen. Met de kerst heb ik er witte inzitten

Even nog een waarschuwing. Als er kleine kinderen rondlopen zijn bessen als decoratie geen goed idee ( behalve rozenbottels) Wist je ook dat een klein kind kan verdrinken in een drinkbakje van een huisdier? Nou, zal dat gevaar bij een bakje van een hamster misschien wel meevallen ;-)
O ja, vergeet ook niet dat lampenolie gevaarlijk is voor kleine kinderen ( voor grote- en volwassenen,ook  trouwens) en dat je altijd moet uitkijken voor brandgevaar als je met droge decoratie onderdelen werkt ( maar alleen als je er iets in verwerkt dat je aansteekt ;-))

Dus mensen, kijk in de natuur en naar wat je al hebt, vaak kun je het jaar na jaar gebruiken!

P.s.
Wordt dit de nieuwe interieur trend voor het najaar van 2013?


Ik heb hem nog niet gezien in de A.riadne. Misschien dat hij er volgende maand in staat maar dan vast met handgemaakte schalen uit Toscane of de Provence en geen oude plastic winterpeen bakjes van de C.oop ;-)

6 opmerkingen:

  1. Je brengt me op een idee. Ik ga buiten bessentakken en ander moois zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is ook se bedoeling! Wel wat voor de vogeltjes overhouden he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kreeg onlangs ook een supermooi boeket voor mijn verjaardag van
    een vriendin...maar het is zo snel verwelkt ;( Zonde van het geld dat
    ze er voor betaalde....ik heb ook de goeie dingen herbruikt en er bloemen
    uit de tuin bijgezet....
    Mooi die besjes!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, jammer hè. Dan denk ik altijd. "voor dat geld had ik de potten in mijn tuin heel het jaar met één jarigen kunnen vullen".
      Ik maak telkens een steeds kleiner boeketje totdat alles echt morsdood is..

      Verwijderen
  4. ik koop tegenwoordig geen boeketten meer maar bloeiende planten die eventueel ook nog de tuin in kunnen als ze uitgebloeid zijn zoals viooltjes of rozen , goedkoper dan een boeket en je hebt er veel langer plezier van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Groot gelijk. Daar heb je veel langer plezier van. Ik heb nog nooit een boeket voor mezelf of een ander gekocht. Een bol crysant is veel goedkoper, heeft net zoveel bloemen en gaat langer mee.. Volgende week ben ik jarig en krijg ik weer een boeket. Ik ga duimen dat er vesjes tussen zitten ! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen