zaterdag 7 september 2013

De ene rommelmarkt is de andere niet

In mijn >30 jaar als rommelmarkt bezoektster heb ik er diverse bezocht en kunnen vergelijken en dat geldt ook in mindere mate voor kringloop winkels.
Vroeger ging ik twee maal per jaar met mijn ouders naar de rommelmarkt in de Houtrust hallen  in den Haag. Wat was dat een feest! Er gingen heerlijke zelfgemaakte broodjes mee met brie en heel dun gesneden ijsbergsla gemaakt door mijn moeder. Daar  kon geen gekocht broodje tegenop! Toen ik kinderen kreeg gingen ze mee in de draagzak of slendang totdat ze geen borstvoeding meer kregen en daarna werden ze een dagje " gedumpt" bij de andere oma. Als ik 's avonds moe maar voldaan weer thuis kwam waren ze heel blij me te zien want dan had ik altijd wat voor ze gekocht. Dat varieerde van goede kwaliteit peuterspeelgoed tot Barbie auto's en meubels. We gingen van openingstijd tot sluitingstijd en hadden dan alle kraampjes nog maar 2x bekeken. De sfeer die daar heerste was geweldig. Toen ze in de Houtrusthallen ermee stopte hebben we wel eens andere grote rommelmarkten bezocht maar die konden daar niet aan tippen.
Ik ben inmiddels " wees" en bezoek alleen maar rommelmarkten in de naaste dorpen. Bovendien probeer ik me in te houden en ben eerlijk gezegd wel eens opgelucht als ik niets onweerstaanbaar geweldig gezien heb. Mijn ervaring is dat de mooiste spullen te vinden zijn op de rommelmarkten van de " strengste" kerken. Dan is het soms net alsof je staat te kijken in een trendy woon accessoire winkeltje. helemaal onderaan in de rommelmarkt top tien ( hier tenminste) is die van de plaatselijke radiozender waar inderdaad veel rommel is ,wat rommelig " uitgestald"  in dozen op de grond wordt waarin alles door elkaar zit.
Vandaag was de beurt aan mijn aller favorietste rommelmarkt in het dorp ten zuiden van  mijn woonplaats. Ik heb me ingehouden, echtwaar! Ik heb weerstand kunnen bieden aan allerlei leuke mandjes en bloempotten en woon accessoires en waxinelicht houders maar ik ben me te buiten gegaan aan sieraden ( al had ik nog veel meer kunnen kopen)
Hier mijn buit:


Een paar " foute" oorbellen. Ik heb ze al in het lichtblauw ( afdankertje van dochterlief) en draag ze regelmatig dus dat zal met deze ook wel gebeuren


Deze ketting hebben ze vast weggedaan omdat het elke keer een uur duurde voordat ze hem ontward hadden. Dat gaat mij niet overkomen omdat ik een handig kettingen ophangsysteem heb waar ik hem aan ga hangen ( zodra ik hem ontward heb ;-))

Deze vond ik erg fleurig en zal leuk staan bij mijn donkerblauwe " werkbloesje" 


Deze past precies qua kleur bij een aantal tunieken die ik heb

En als laatste toch nog een woning accessoire


Deze ga ik met de kerst voor het achter raam hangen in plaats van het lantarentje wat er de rest van het jaar hangt. Ik heb mezelf ontheffing verleend voor het kopen van kerstartikelen omdat ze toch maar een aantal weken per jaar staan.

En , nu wil je vast weten wat dit alles me in totaal heeft gekost.......5 euro! :-))

Mijn dag kan niet meer stuk! ( hoop ik)

7 opmerkingen:

  1. Vandaag was er hier in het dorp ook rommelmarkt....Wij hebben ook
    goed gescoord net zoals jij....
    Mooie juwelen heb je gevonden!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn echt koopjes. Veel plezier! Mij lukt het ook goed tegenwoordig om niet te veel te kopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. er is hier in een stadje vlakbij waar ik woon in augustus altijd een rommelmarkt/braderie waarbij er zowat in het hele plaatsje vol staat, het begint al om 6.00u smorgens en duurt zowat de hele dag, je hebt dan ook wel een halve dag nodig als je alles wilt zien en alles staat gebroederlijk naast elkaar, kraampjes met rommel ,eentje met hapjes en broodjes en daarnaast weer een antiekhandelaar. elke jaar is het meestal ook nog prachtig weer ,dus ik heb het voor volgend jaar alweer op de agenda staan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt heel erg leuk! Een goede sfeer maakt een wereld van vershil

      Verwijderen
  4. Je hebt gedeeld Mooie sieraden bedankt voor het delen met ons.
    Liefde en fijn weekend.

    rommelmarkten

    BeantwoordenVerwijderen