maandag 23 september 2013

Gordijntje van een laken

Gisteren schreef ik hoe ik uren op zoek was geweest naar een kinder lakentje dat ik wilde gebruiken om de privacy in de bijkeuken te vergroten.
Ik heb het een sopje gegeven en het werd net zoals in de reclames "stralend wit" !  
Daarna heb ik het natuurlijk goed uitgespoeld en wat laten drogen en toen gestreken. Het makkelijkste zou zijn geweest om er een stuk af te knippen en er een tunnel in de maken en het over het gordijn roedje te schuiven maar stel dat ik spijt krijg... Ik besloot een wat minder drastisch plan uit te voeren. De breedte was precies goed! ( wat niet vaak voorkomt)  ik heb de bovenrand van het lakentje met wat plakband aan het roedje geplakt en het toen opgerold tot het " gordijntje" de juiste lengte had en toen het roedje weer opgehangen

Met " gluurgaatje"


Van buiten gezien


Nu inog even iets heeeeeeel anders.....

Wie weet van welk soort dier deze keutels zijn?


Ze zijn heel glad en stinken niet echt en lagen bij ons op het gras en wij snappen er niks van. Ideetjes van harte welkom ( er is geen prijs voor degeen die het weet ;-))

8 opmerkingen:

  1. Nu weet je het vergreetmenietje ;-) Ik dacht " het stukje is al lang zat en gaat uiteindelijk over heel iets anders! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) hi,hi....heb het wel maar juist gelezen, ben de
      hele dag op stap geweest en het was leuk!
      liefs

      Verwijderen
  2. zou het een egel kunnen zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou kunnen, we hebben/ hadden egels in de tuin maar ik vond het zoveel en zo groot!

      Verwijderen
    2. zelf heb ik een gordijntje van zelfklevend klittenband voorzien zodat als ik eens iets anders op wil hangen dit heel gemakkelijk kan aangezien het andere gordijntje wat er eerst hing ook met dit klittenband bevestigd was.

      Verwijderen
    3. Hoe heb je het klitteband aan het raamkozijn bevestigd?

      Verwijderen
    4. het klittenband is zelfklevend aan beide zijden en kun je dus ook op het kozijn plakken, verkrijgbaar bij de Action

      Verwijderen