donderdag 12 september 2013

Koelkast Magneetjes

Soms zie je hele leuke ( koelkast) magneetjes. Op mijn koelkast plakken ze niet. Bovendien vind ik het een rommelig gezicht maar toch kon ik deze niet laten liggen


Toen ik deze kocht was ik bezig met een herfst quiltje voor aan de muur. Ik vond ze er perfect voor maar zat wel met het probleem hoe ze te bevestigen want ( de meeste) stof is niet van metaal. Ik zou ze er aan kunnen naaien met wat garen want er zaten hier en daar openingen  die ik kon gebruiken maar dat zou niet onzichtbaar zijn en het was maar de vraag of ze niet zouden kiepen.

Het is me toch gelukt zonder vastnaaien...



Hier kun je zien hoe ik het gedaan heb..


Ik heb er metalen ringen uit de doe het zelf winkel aan genaaid en daar de magneten opgelegd.
Ik heb ook zoiets voor de kerst gemaakt maar dat laat ik tegen die tijd wel zien.
De grote bladeren heb ik er met vliesofix op gestreken ( dat is dubbelzijdige plakvlieseline) en de losse kleine blaadjes heb ik zo gekocht in een bekend winkel keten.

Misschien is het leuk om een wandkleed te maken voor kleuters met een bepaald thema waar je magneten op zou kunnen bevestigen. Ik heb wel het idee dat de rage een beetje over is maar dan kun je er misschien naar uitkijken op de rommelmarkt. Daar zijn alle rages altijd een paar jaar later te vinden ;-)  

Het wandkleedje hang ik in een omgebouwd lepelrek.
Op een online quiltgroep hadden ze het ooit over speciale quilthuisjes die je voor dat doel kon kopen maar toen een lid van die groep zei dat ze er een lepelrek voor gebruikte heb ik op de rommelmarkt mijn ogen opengehouden ....
Ik heb het rekje er uitgehaald en vervangen door 2 plastic steuntjes die ik bruin geverfd heb

Hier het eindresultaat



Tijdens het typen bedacht ik dat je niet perse een wandkleed hoef te maken maar dat je ook een canvas schildersdoek zou kunnen beschilderen of anders een collage op een stuk boord zou kunnen maken en daar van die metalen ringen op zou kunnen plakken.
Verzin er maar op los zou ik zeggen!

2 opmerkingen:

  1. kijk ,weer zon slim idee, waardoor je met weinig toch een leuke decoratie voor je huis kunt maken en het handige is dat je het telkens anders aan kunt kleden zonder een vermogen uit te geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankje :-) ik heb er een voor herfst, halloween, sinterklaas, kerst, oud en nieuw, begin van het jaar, pasen tot en met mei en zomer

    BeantwoordenVerwijderen