donderdag 12 september 2013

Hemelbed

Ik ben erg van het uitstellen. Toen dochterlief geboren is hebben we bewust een heel neutraal behangetje uitgezocht zodat we niet al na 4 jaar iets minder kinderachtig er op moesten plakken. Ik weet niet meer hoe oud ze was toen we haar kamer een "makeover" gaven ( lees: opnieuw behangen, plafond witten , houtwerk schilderen en sterren met glasverf op haar lamp schilderen;-)) maar we hebben toen ook een " hemelbed" voor haar gemaakt. Ze heeft toen ook een echt nieuw bed gehad herinner ik me ineens. Het bed dat ze daarvoor had stond bij een familielid op zolder en heb ik opgeschilderd.
Ik heb geen foto's van hoe het toen was want dat was in het pre-digitale tijdperk toen er nog geen foto's werden genomen van wat men at als ontbijt of lege kinderkamers ( hier niet tenminste)
Het hemeltje hangt er nog steeds alleen omlijst het nu het bureau waar de computer op staat en niet een bed


We konden het niet aan het hoofdeind maken vanwege het schuine dak dus het kaasdoek dat ik over de buis gedrapeerd heb hing over het hoofd eind en het voeteneind. Die bloemen en de sliert die je ziet heb ik van de straat opgeraapt. De vogeltjes heb ik van Sinterklaas gekregen.
Toen het bed er nog onder stond  was de stof tot het einde van de buis doorgetrokken.


Als buis hebben we een stuk koperbuis genomen die we door de smid hebben laten buigen toen die hier een keer was ( Ik ben helaas niet aan het schilderen van de buis toegekomen, ik was veel te ongeduldig hoe het zou staan en nu hoeft het niet meer....) Er zijn bepaalde plastic klemmen te koop waar je de buis mee aan het plafond en de muur kan bevestigen


In de uiteinde van de buis zit een soort knopje in de vorm van een zon ( haar kamer had toe en zon en maan thema ;-)) Ik denk dat het een knopje was dat bedoeld was voor aan een kast deurtje of lade. 
Ik heb toen der tijd kaasdoek gekocht om er overheen te hangen. Dat is goedkoop en soepel. Wel eerst wassen want het krimpt enorm. Hou daar rekening mee bij het berekenen van de hoeveelheid die je nodig hebt.
Ik vind het jammer dat ik niet kan laten zien hoe haar kamer er toen uitzag. Zij vond het in ieder geval erg leuk. Ik heb al zitten verzinnen of wij in onze slaapkamer zoiets kunnen creëren maar dat gaat niet lukken. Het is ook niet erg praktisch maar staat wel exotisch...Misschien wat voor als we in het bejaarden tehuis zitten :-)  
Update....ik kwam nog een foto tegen van toen het hemeltje nog om het bed hing!


Oplettende lezers zullen de ombouw van het stereomeubel herkennen die ik als " voorraadkastje" in mijn oude  keuken gebruikt heb. Upcyclen heet dat geloof ik. Momenteel staat mijn computer erin en mijn printer erop! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten