dinsdag 24 september 2013

Mini zondevloed en kokosvet " cremespoeling"


Afgelopen dagen worden er allerlei plekken schoongemaakt waar ik niet vaak met een stof- of sopdoekje kom. Eerst al onder de bank toen ik op zoek was naar de oorzaak van de zweetvoeten/ kaas / tuinbonen lucht  die in de voorkamer hing. Daarna ben ik boven op de kast in de weer geweest toen ik op zoek was naar het kinderlakentje waar ik een gordijntje van wilde maken. Zondagavond was de bijkeuken aan de beurt.Ik was lekker aan het badderen in ons luxueuze zitbad toen manlief hard op de deur bonkte. Ik had de stop er al uit getrokken.... Normaal loopt het water dan via de vloer naar het gat van de afvoer maar nu zat er een pluk haar voor de afvoer, het was niet eens een pluk ter grootte van een toupetje maar toch stroomde de vloer van de douchecel vol en daarna liep het over de dorpel heen de bijkeuken in! ( op zulke momenten ben ik heel blij dat we beneden een douchecel hebben en niet boven. Het is namelijk niet de eerste keer dat dit gebeurt. Ook niet de tweede maar zelfs de derde keer! Nadat ik lekker schoon was van het badderen werd ik gelijk weer vies door al het dweilen wat we moesten doen. Toen het meeste opgedweild was hebben we het zeil opgerold en zijn we onder het zeil verder gegaan ermee. Manlief riep telkens," dit is wat voor je blog!" Maar ik vond mezelf niet Lekkerhandig dus was het eerst niet van plan om te vertellen.Bij gebrek aan interessantere dingen doe ik het toch maar. Ik heb geen actiefoto's van de overstroming zelf maar wel van de situatie erna



Het was een mooie gelegenheid om ook eens de onderkant van het zeil schoon te maken in plaats van alleen de bovenkant. Ik weet niet wat er precies op groeide maar ik vermoed dat als we een hotel runde en de instanties zouden komen kijken dat we dan direct onze vergunning kwijt zouden zijn.
Het ging er aardig af met een sopje en manlief is maandag met het waaierkacheltje in de weer om het droog te krijgen. Ik weet het, het is niet milieu vriendelijk maar met de sowieso vochtige lucht in huis op dit moment zat er niks anders op.
Inmiddels is het zeil weer terug gelegd en is alles weer op orde.

Onlangs ben ik aan het experimenteren  geweest met kokosolie als cremespoeling. De natriumbicarbonaat waar ik mijn haar tegenwoordig mee was geeft het fantastische volume, een beetje te veel zelfs. Het geeft een kapsel wat een vogelverschrikker niet zou misstaan. Als ik het net geborsteld heb zit het goed maar na een paar windvlagen niet meer. Bovendien is het erg dof. Ik vroeg me dus af of een spoeling met een mespuntje kokosolie in een bekertje met 250ml warm water na het uitspoelen de zachte lokken waar ik naar streefde zou realiseren. Ik goot het het over de plekken waar ik minder volume wilde hebben dus niet bovenop.Helaas gaf het niet het resultaat dat ik wilde, het voelde vet aan... Toen dacht ik, "als ik het nog wat uitspoel nadat ik het er overheen gegoten heb..".
Vanmorgen heb ik het op de foto gezet


Het ziet er uit alsof het wat nat is maar dat is niet zo.
Na de aerobics heb ik het net als vroeger weer met shampoo gedaan en daarna weer wat uit een pompje erin gesmeerd. Die keer daarna wil ik het alleen met natriumbicarbonaat doen en alle foto's op een rij zetten.
Ik heb wel gelezen dat je kokosolie in je haar kun doen als een soort masker en het daarna er uit wassen. Dat heb ik ook wel eens geprobeerd maar dat heeft weer als nadeel dat je uren of een hele nacht voor gek loopt.
Ik hou jullie op de hoogte....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten