dinsdag 17 september 2013

Rafel snoeren

Eind vorig jaar toen ik begon met bloggen heb ik een stukje geschreven over hoe je het leven van muziekoordopjes kunt verlengen. Ik liep regelmatig tegen het probleem aan dat er ergens binnenin het snoer een draadje losliet en dat er dan geen geluid meer uit een of beide oordopjes kwam. Soms gebeurde dat al na een aantal weken.
Ik heb toen met behulp van een stukje slang van een zuurstofmasker dat het ambulance personeel ooit achter gelaten heeft de boel versterkt ( zie je wel, je kunt niks weggooien! ;-)


Ik kan me wel voorstellen dat dat iets is dat niet iedereen in huis heeft.....

Vandaag viel het me op dat het snoertje van de oplader van mijn geliefde I.pod wel heel erg aan het ontbinden was. Ik had al eens stukje plakband om de zwakke plek heen geplakt. Dat is hier altijd de eerste plan van aanpak  maar ik zag dat een  stukje snoer iets verder op helemaal open lag en je de metalen draden zo zag liggen!
Ik kan je er geen foto van laten zien want ik had het al dicht geplakt voordat ik dit idee kreeg.Ik wilde nog een stukje van de zuurstof slang afknippen maar zag er een beetje tegenop om alles overhoop te halen om bij het slangetje te komen... Toen kreeg ik het idee!!! Iets dat iedereen uit kan voeren....

Dit heb je nodig


Men knipt een stukje van een rietje af ( Geen idee hoelang ze al ongebruikt in de kast stonden maar ik had ze niet weggegooid ;-)) en knipt hem over de lengte open
Daarna buigt men hem open en doet men het rond het kwetsbare deel


Tot slot plakt men een plakbandje helemaal boven rondom om open buigen tegen te gaan en een plakbandje half op het snoer en half op het rietje tegen open buigen en afzakken.
Zo hoop ik toch de aanschaf van een nieuw snoertje uit te stellen en heb ik weer geld en grondstoffen en energie etc. etc. uitgespaard :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten