maandag 16 september 2013

Wel en wee met tuin en vee

De tomaten barsten letterlijk uit hun velletjes na al die regen van de afgelopen tijd! Manlief heeft er diverse afgeplukt om binnen verder te laten rijpen maar er hangen er nog genoeg aan...


Hier een trosje druiven nog onontdekt door de vogels. Voor het eerst zijn ze groter dan doperwten!



Hier de vliegenhel x 2. Het eerste zakje waarvan ik dacht dat hij na enkele weken al vol zat bied nog steeds plaats aan meer plaaggeesten


Het insectenhotel doet het niet zo goed. Er zijn nog steeds maar twee kamers bezet


De concurrent om de hoek. Een hotel met een strak modern design doet het een stuk beter!
Het lijkt er Schiphol wel met al dat af en aan gevlieg! 


Binnen in huis zien we ze niet gelukkig...

De konijnen popcorn hing  te drogen


Maar is inmiddels doorweekt ( komt vast wel goed)

Ik ben voor de tweede keer door mijn luiewammes stoel heen gezakt! En dat terwijl ik RUIM onder de maximale belasting van 100 kg zit, zelfs met sieraden aan!


De eerste keer dacht ik dat ik er teveel op "gespeeld" had.  Ik probeerde er mijn balans op te vinden zonder handen en gebruikte hem ook als fitness apparaat maar na de eerste keer dat ik met mijn bips op de tegels beland was heb ik me er keurig in gedragen en niet als een baldadig kind.


Ik laat een Stinkende Gouwe plantage staan... lang geleden schreef ik dat het goed hielp tegen wratten.
Een collega van me had het uitgetest op haar kind en de wratten verdwenen! Een aantal weken terug liet een buurvrouw het wratje van haar zoon aan me zien en vroeg wat ze er aan kon doen. Ik had beroepshalve moeten zeggen ," aanstippen met vloeibare stikstof" maar in plaats daarvan zei ik," Dit zeg ik als Lekkerhandig ( maar dan mijn eigen naam natuurlijk ;-)) en niet als de assistente van ........ Probeer eens om er sap van de Stinkende Gouwe op te smeren, mijn collega heeft er goede resultaten mee behaald". Ze had er nog nooit van gehoord en ik heb toen heel haar tuin afgezocht of ze wat had staan maar dat was niet zo... Daarna in mijn eigen tuin gekeken maar ik had alles succesvol geroeid dus toen moest ik van armoe een plantje in mijn vaders tuin op gaan graven en in een potje doen.
Het wratje van haar zoon was best flink, ter grootte van een klein erwtje en lag boven op de huid. Ze is het gaan aanstippen en melde na een paar dagen dat het zwart werd! Ik kreeg het toen even warm want ik wist niet dat dat zo hoorde en was even bang dat ik het ventje necrose of bloedvergiftiging bezorgd had. Op zulke momenten zie ik altijd krantenkoppen voor me! " Doodslag door goedbedoelende buurvrouw" of iet dergelijks. Een aantal weken later kreeg ik het weer even warm toen ze met hem langs kwam en zei dat het zeer deed en wat rood aan de onderkant zag. Ik heb er toen een klodder aloevera gel op gedaan  en de pleister die hij er op had zitten weer overheen geplakt. Baat het niet dan schaadt het niet dacht ik. Diezelfde avond vertelde ze me via de chat in wordfued dat hij er afgevallen was! ( het wratje) en het had niet eens gebloed! Ik kan dus nu met een gerust hart een plantage aanleggen zodat ik anderen kan helpen :-) Deze plantjes zijn trouwens spontaan opgekomen.

Hier nog eens de plek waar ik zelf viooltjes gezaaid heb


En hier de straat voor het huis



Viooltjes ( en gras) zover het oog reikt! Als ik nou eens al het onkruid weghaal krijg ik alsnog na > 30 jaar een voortuin! ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten