vrijdag 27 september 2013

Opgeraapt

Deze week ben ik van alles tegen gekomen.Het begon toen ik heen en weer aan het lopen was met de kruiwagen met kisten met onze aardappeloogst erin. Tijdens het een voor laatste rondje zag ik deze op de grond naast een kliko liggen
Een takje eucalyptus


Die had een bloemschik cursus gevende buurvrouw er naast gemikt.. Er lagen waarschijnlijk nog veel meer van die takjes in de kliko maar onze relatie is ietwat bekoeld sinds haar ( niet zo) manlief mijn manlief door het plafond wilde slaan omdat wij een parkeer terrein naast ons huis gemaakt hebben en er wat parkeerplekken in onze straat verwijderd zijn. Ik word zelden boos maar werd het toen wel en heb hem gevraagd hoe hij het zou vinden als er altijd een grote 4x4 vlak voor zijn raam zou staan en hij overdag bijna met de lampen aan moest zitten. Het is door mijn tussenkomst niet tot een schermutseling gekomen maar het scheelde niet veel.
Ik dwaal weer af.... Wat moet je met een takje eucalyptus ? vraag je je misschien af....
Ik heb sinds jaren een krans aan mijn bijkeukendeur hangen met eucalyptus. Af en toe ververs ik de blaadjes. 1 keer heb ik ze gekocht maar toen vroeg de vrouw in de winkel 80cent voor een takje dus daar was ik snel van genezen. Nu wacht ik af tot ik een boeketje krijg waar het inzit of zie dat een ander een bos krijgt waar het inzit en vraag dan of ik het takje mag hebben als ze het weggooien of zoals deze keer , dat ik het op straat zie liggen
Hier is mijn ( verkleurde) krans


Verder zitten er houten peertjes in van een kerst stukje dat ik ooit gekregen heb en een ontlede kaarsenring ( de bloemetjes) De ring van steekschuim heb ik ooit voor mijn verjaardag gevraagd

Verder heb ik een aantal van de viooltjes die aan de voorkant van het huis groeien ( waar vroeger altijd auto's stonden) voorzichtig getransplanteerd toen ik aan het wieden was tussen de stenen


De grote heb ik gekocht in de aanbieding van de AH maar kwam er wat tekort. Tot nu toe blijven ze leven

Vrijdag hebben we gras gemaaid en gewied bij het huis van mijn vader. Het staat tekoop en wij proberen de siertuin van 1000m2 bij te houden. Niemand zit te wachten op een oerwoud behalve misschien Tarzan ;-)  Op te terugweg hebben we een alternatieve route gereden. Manlief reed en ik zat ernaast. Ik kijk dan altijd naar de bermen en breng al het plastic afval in kaart. Ineens zag ik iets oranje tussen het gras liggen! Het was een pompoen of Turkse muts of iets dergelijks. Ik zie het tegen manlief en even later dat ik hem toch wel wilde hebben ....Hij heeft toen de auto omgedraaid en we zijn terug gereden om hem te halen


Eigenlijk moet ik daar een soort stilleven van maken maar dan moet ik er eerst nog een stel vinden/ krijgen..

Voordat manlief gras bij het huis van mijn vader kon maaien moest ik eerst de zoete appeltjes van onder de boom oprapen. Ik heb de goede in een aparte emmer meegenomen en 's avond hebben we er van gegeten


En nu de tip van vandaag.....


Zouden jullie deze emmer weggooien?

Manlief niet. Hij had het bijna gedaan toen hij een idee kreeg! ( ja, we passen goed bij elkaar ;-))
Hij heeft 2 garen in de bodem geboord


En gebruikt hem als emmer vergiet! Hij wast eerst de appels/ aardappels in een emmer zonder gaten en dan giet hij  alles over iin de emmer met scheuren en gaten en en laat er nog wat schoon water in lopen en dan kan zo al het overtollige water weglopen! Handig hè ?! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten