maandag 2 september 2013

Broches

In mijn ( half) vergeten sieradenkistje  kwam ik ook nog een heleboel creaties tegen die ik de afgelopen dertig jaar gemaakt heb. Ze zijn niet allemaal even geslaagd maar misschien breng ik je op een idee of kun je op zijn minst even lachen om mijn ( wan) smaak...


Een broche gemaakt van een knoop ( misschien een idee voor de " Goth's" onder jullie)

Hier de achterkant ( geen idee wat voor lijm ik gebruikt heb :-/ )


In de jaren '80 waren creaties van Fimo helemaal " in" . Ik had een inspirerend boekje gekocht en ging zelf aan de slag. Het resultaat voldeed niet aan mijn verwachtingen... 


Deze is er ook mee gemaakt


En deze, ook van Fimo, paste precies bij een trui die ik toen had ( en geloof ik weggedaan heb)


De vormpjes om dit soort broches te maken kun je in een hobbywinkel kopen.


De onderstaande twee zijn van zelfhardende klei


Geïnspireerd door Russische lak werk waar broches en doosjes heel fijn beschilderd worden met 1 haar heb ik mijn toenmalige katten Jetje en Dikkie Dik na geschilderd ( ja, ik weet het , het is geen rode kater maar ze was wel lekker dik). Ik hoef niet bang te zijn dat mensen het verwarren met dit ;-)


De andere broche van zelfhardende klei is de onderstaande


Ik zag wel eens sieraden waar in een scherf verwerkt was en besloot een budget versie te maken. Ik heb toen een scherf nageschilderd... Alleen de rand stelt wat teleur vind ik. Hij lijkt niet zoveel op zilver als ik gehoopt had.
Daarna besloot ik met echte scherven en Fimo in de weer te gaan


Ook niet wat ik me voorgesteld had....


Mijn moeder had vroeger een mooie broche gemaakt van Italiaans micro mozaïek ( hij is spoorloos verdwenen en wij vrezen dat hij gestolen is:-/ ) ... In ieder geval liet ik me door die broche inspireren om deze te maken


  
Ik weet niet meer precies hoe ik deze gemaakt heb. Ik denk dat ik de kraaltjes ergens ingedrukt heb. Daarna heb ik ze overgegoten met twee componenten epoxy hars. Helaas zaten er alle maal kleine luchtbelletjes in en is hij vergeeld .....Alweer teleurstelling alom

Zo ook bij de onderstaande broche met mini edelsteentjes in hars

   
Die werd helaas erg donker toen ik het spul erover heen goot.

Als laatste een geborduurde broche


Die is een beetje vergeeld naar al die jaren.....Ik begin medelijden te krijgen met mijn kinderen...Wat een erfenis!

4 opmerkingen:

  1. Toch moet je daar uren met plezier aan gewerkt hebben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt.. ik heb de meeste ook wel gedragen maar soms heb je een eind resultaat voor ogen die niet overeen komt met wat je gedacht/ gefantaseerd had

      Verwijderen
  2. een voordeel , je hoeft geen dure verzekering af te sluiten om je juwelen en sieraden te verzekeren haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen briljant te vinden in huize Lekkerhandig ;-)

    BeantwoordenVerwijderen