zaterdag 31 augustus 2013

Clip-on Oorbellen Ombouwen

Toen ik voor mijn oorbellen verzameling stond te verzinnen welk paar die dag " de uitverkorenen" zouden worden kreeg ik het idee om te laten zien hoe ik een aantal paar oorbellen van mijn oma's zo veranderd heb dat ik ze met een haakje zou kunnen dragen en zo doende minder kans had op verlies en afstervende oorlellen door afgesloten bloed toevoer door knellende clips.
Voordat je begint met slopen moet je wel eerst goed kijken of er naderhand een mogelijkheid is om een oogje of ijzerdraadje aan te bevestigen is zodat je er haakjes aan kunt hangen anders heb je er niets aan.
Hier wat voorbeelden van recyclede oorbellen 

Dit paar zag er ongeveer zo uit toen mijn oma Bartha ze droeg ( wel even de haakjes wegdenken)


Zo draag ik ze ( heel af en toe)


Hier zaten al oogjes aan dus het was alleen een kwestie van reorganiseren

Dit paar was van mijn oma Nel ( denk ik)


Daar moest ik wat meer moeite bij doen. Ik geloof dat ik een koperkleurig ijzerdraadje tussen de fitting door geregen heb om een oogje te vormen. Het kraaltje erboven heb ik er zelf bij verzonnen.

Hier de achterkanten


Een fraai gezicht is het niet maar behalve als je stekeltjes haar hebt valt je haar er gedeeltelijk toch overheen.

Hier de demo van hoe ik het gedaan heb....

Ik ga dit paar ervoor opofferen


Ik vind ze eigenlijk meer wat om in een nachtclub op je tepels te plakken dan om aan je oren te dragen maar zoals eerder gezegd, over smaak valt niet te twisten..

Hier de achterkant


Men neme een tangetje en buigt het gedeelte waar het clipje in scharniert naar beide zijden opzij


Daarna verwijderd men het clipje


Daarna buigt men het overgebleven stukje plat naar beneden


Zo zit het niet in de weg en kun je het voor iets anders gebruiken. Je zou ook door gebruik te maken van de gaatjes het ergens op kunnen naaien! Gebruik je fantasie zou ik zeggen. Ik bedenk net dat je de oorbellen zonder een gedeelte om er een oogje of haakje aan vast te maken ergens op kunt naaien als versiering! B.v. Polsbandjes of een choker, of een tas of haarversiering of hoedje. Verzin er maar op los!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten