maandag 5 augustus 2013

Vieze Toetsen

Onlangs toen ik achter de computer zat bij daglicht keek ik eens goed naar het toetsenbord en wat ik zag maakte me niet blij. Het is maar goed dat ik geen elektronen microscoop bij de hand had want dan had ik vast levenslang nachtmerries gehad! Het is niet zo dat ik nog nooit dat toetsenbord schoon gemaakt heb maar als ik heel eerlijk ben kan ik me de laatste keer niet herinneren.
Ik besloot hem dus weer eens te reinigen. Ik heb natuurlijk eerst een "voor" foto gemaakt van de vieste toets, de enter toets.


Oeps, om een of andere reden staat hij op de kop, dan zullen de rest dat ook wel zijn :-/ Ik zit nu op de I.pad ( die wilde manlief perse kopen maar gebruikt hem vervolgens niet, maar ik kan wel straks facetimen ermee met mijn kleinkind ,maar ik dwaal af...)

Dit heb je nodig:
Een flesje alcohol, wat watten staafjes en een schoon doekje of wattenschijfje en een klein dopje om wat alcohol in te schenken


Deze is gelukkig wel goed :-)

Maak het toetsenbord alleen schoon als de computer uitgeschakeld staat. Het is niet zo dat ik verwacht dat je ter plekke geëlektrocuteerd wordt maar je zou zomaar al je onvervangbare vakantiefoto's kunnen deleten zonder dat dat de bedoeling is.  
Ik heb eerst met een wattenschijfje met een klein beetje alcohol bovenop de toetsen gepoetst. Het moet niet te nat zijn. Een beetje vochtig is al goed. Daarna heb ik met een wattenstokje tussen de toetsen gepoetst.Het is natuurlijk het handigst als je systematisch te werk gaat en niet lukraak zoals ik maar uiteindelijk lukt het wat voor methode je ook kiest. Misschien zeg je " hier heb ik helemaal geen zin in" maar als je het doet bij een leuk radioprogramma kan het therapeutisch zijn en zo lang duurt het niet.
Hier de na foto met bijbehorende vuile attributen 


Vies hè !? :-o
Ik heb gelijk de afstandsbediening van de televisie gedaan. Dit moet je niet doen als de t.v. aan staat. Dat doet me trouwens denken aan mijn opa Dirk... Jaaaaaren geleden toen er nog maar net televisie's met afstandsbedieningen waren waren we in Nederland op bezoek bij familie. We zaten naar Marco Bakker te kijken die aan het zingen was toen er ineens een stel cowboys en indianen over het scherm galoppeerde! Ik snapte er niets van! Voor de jongeren hier... Er was ooit een pre zap tijdperk.. Als je de televisie op een ander net wilde zetten moest je opstaan, naar de t.v. toelopen en een ander knopje indrukken. Er waren toen nog maar 1 of 2 zenders dus dat was zo gepiept. Ik wordt oud... Een jaar of tien geleden liep ik in een winkelcentrum met mijn kinderen toen ik zei," jullie wilde toch ook nog naar de platenwinkel" en toen vroegen ze ," wat is een plaat?" Nou zeg ik je! Ik heb ze zelfs nog hier in huis staan!


Ik heb eerst maar even de stof uit de rails gepoetst. Zo'n blog doet wonderen voor de hygiëne in je huis ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten