dinsdag 20 augustus 2013

Je haar wassen met natriumbicarbonaat

Ik heb langkort of heet dat soms (halflang?) haar met een natuurlijk slag en krul. Ik had ook last van roos. Vroeger gebruikte ik een antiroos shampoo gevolgd door een cremespoeling en daarna een creme uit een pompje voor krulhaar om te voorkomen dat ik er uit zou zien als een ontplofte w.c. borstel ( die uitdrukking heb ik niet van mezelf maar van een buurvrouw met nog veel meer krullen) Een hele tijd geleden ben ik begonnen om mijn haar te wassen met natium bicarbonaat. Ik heb er nog niet uitgebreid over geschreven omdat ik zeer wisselende resultaten had. De roos was gelijk weg, de jeuk ook maar soms had ik het gevoel dat ik leek op een vogelverschrikker als ik teveel gebruikte. Ik heb mijn natriumbicarbonaat in een strooibus zitten en schudde wat over mijn natte haar heen dus doseren is wat moeilijk. Later heb ik wat in een plastic saté potje gestrooid ( een ander potje kan natuurlijk ook ;-)) en daar wat water aan toe gevoegd en dat daarna over mijn natte haar gegoten maar dat gaf ook wisselende resultaten, eigenlijk zou ik het eerst af moeten wegen en dan steeds verschillende hoeveelheden moeten proberen tot ik de ultieme verhouding ontdekt heb maar dat laat ik meer aan anderen over. Ik ben terug gegaan naar direct op het hoofd strooien maar dan korter. Daarna heel goed uitspoelen en uitkammen. Ik doe er nog steeds wat van die crème uit een pompje op, kneed het in model en blijf er dan af tot het helemaal droog is.
Ik was mijn haar 2x per week.

O ja, ik ben ook nog bezig met een experiment! Omdat natriumbicarbonaat zo goed helpt tegen roos vroeg ik me af of het ook goed zou helpen tegen seborroisch eczeem wat daar verwant aan is. Ik heb een klein potje gevuld met kokosolie, dat laten smelten en 1 theelepel natriumbicarbonaat aan toegevoegd, goed geroerd en daarna heel even in de vriezer gezet om het te laten stollen voordat de natriumbicarbonaat misschien naar de bodem zou kunnen zinken.
Mijn proefkonijn ( die anoniem wil blijven en geen foto's met zwarte balk over de ogen op het internet wil hebben) is nog niet serieus begonnen met uittesten maar ik zal zeker laten weten of het helpt of niet.

Mochten jullie niets meer van me horen dan ben ik misschien ontvoerd en uitgeschakeld door U.nilever,B.eiersdorf of L' O.real. Als ik begin over hoe weldadig kokosolie en sheabutter voor je huid zijn kan ik helemaal wel onderduiken of een lijfwacht inschakelen! ;-)

Update : ik heb later nog wat geëxperimenteerd met het wassen van het haar met natrium bicarbonaat
hier kun je er over lezen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten