zondag 4 augustus 2013

Onderhoud Tuintafeltje

Een paar jaar geleden heb ik bij een winkel keten dit goedkope tafeltje gekocht


Hij heeft de meeste tijd in ons schuurtje gestaan met een gasbrander er op maar daar heb ik hem niet voor gekocht dus vorig jaar heb ik hem buiten gezet en gebruikt. Ondanks dat ik hem ´s winters binnen gezet heb vertoonde hij toch bladderende verf en roestplekken



Hij kostte maar 9,99 maar om hem zomaar weg te laten roesten vond ik zonde. Dat is weer het voordeel van een blog hebben. Je onderneemt eerder iets omdat je dan gelijk weer iets hebt om over te schrijven :-)

Als ik deze blog gehad had toen deze lantaren begon te roesten zag hij er nu waarschijnlijk heel anders uit...


Zelfs de stylistes van de A.riadne zouden deze té verweerd en doorleeft vinden om te gebruiken...

Ik heb het tafeltje op stukken hout en latjes gezet om hem te schilderen


Dan maakt hij geen contact met het plastic én het is mijn ervaring dat je beter zo´n rand kan schilderen met neergaande streken van je kwast zodat er geen verf op het tafelblad komt. Ik heb de metaal verf gebruikt die ik ooit voor de roestplekken van onze auto gekocht heb en nooit gebruikt heb dat was ook vast anders geweest als ik dit blog al had...

Toen alles droog was heb ik het tafeltje omgedraaid en het randje om de buitenkant geschilderd gebruik makend van een oud eyeliner kwastje dan kun je heel nauwkeurig werken. Het randje was maar een paar millimeter breed.

Hopelijk kan ik er nu weer jaren plezier van hebben!


Zie je wel, ik kan wel stylen. Ik heb de foto zo genomen dat de zandzakken uit het zicht achter het windlicht liggen. Niets is wat het lijkt ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten