donderdag 15 augustus 2013

De Strijd Tegen Stink Slippers Deel II

In mijn vorig blogje, over die heerlijk zittende teenslippers die ik in de berm gevonden heb, vertelde ik over hoe ik ze me met natriumbicarbonaat en water wilde " ontgeuren". De geur was toen grotendeels weg maar ze voelde glibberig aan. Het was niet de ideale oplossing. Ik zocht een methode waarbij ik ze niet helemaal nat hoefde te maken zodat ik ze de volgende dag gewoon weer kon dragen. Ik weet dat je je schoeisel af moet wisselen maar deze slippers wil ik niet meer uit doen ( al zal ik waarschijnlijk in december van gedachte veranderd zijn ;-))
Het volgende experiment was om ze alleen met natriumbicarbonaat te besprenkelen en ze de volgende dag schoon te kloppen maar dat werkte niet. Er is toch enigszins wat vocht nodig om de natriumbicarbonaat zijn werk te laten doen.
Toen heb ik ze met een sopje met Biotex besproeid maar dan werden ze weer door en door nat. Het voetbed is best wel snel droog maar de bandjes bovenop niet.
Toen ik gisteren zat te wachten tot het eten dat manlief aan het koken was gaar was dacht ik mijn slippers weer te ruiken. Achteraf bleek die penetrenende geur de kaas te zijn die onder de grill aan het smelten was en niet mijn slippers maar bij nadere inspectie bleken ze toch weer toe aan een opfris beurt. Ik kreeg toen een nieuw idee!.....alcohol! Het dood bacteriën en verdampt! Wat wil een mens nog meer?
Ik heb toen een wattenschijfje met alcohol nat gemaakt en daarmee de voetbedden van mijn slippers goed ingewreven. Ik geloof dat het helpt! De geur was niet helemaal weg maar duidelijk een stuk minder en ze zijn zo droog. Vandaag verzon ik een budget versie... Spiritus! Dat heeft ook een hoog percentage alcohol maar is stukken goedkoper


Ik heb tijdens het snuffelen ontdekt dat het teen gebied het ergste is en daarna het midden gebied en het minst bij de hiel. Ik hoop maar dat mijn overburen niet al teveel deze kant op kijken anders zullen ze helemaal denken dat ik geschift ben! Zij hebben vitrage en ik niet dus zij kunnen mij wel zien ,maar ik hen niet.ik heb dus geen idee wanneer ze staan te gluren of niet...
Wacht met controleren of het werkt tot de spiritus wat verdampt is. Als je te snel begint met snuiven wordt je helemaal high!
Ik ben eigenlijk van plan om ze elke avond even op te frissen. Als ze binnenkort verbrokkelen of ontbinden door de spiritus laat ik het even weten maar ik zou eigenlijk niet weten waarom dat zou gebeuren....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten