donderdag 29 augustus 2013

Oorbellen achterkantjes poging 2

Hier http://lekkerhandig61.blogspot.nl/2013/06/oorbellen-achterkant-teleurstelling.html 
vertelde ik hoe ik een fantastisch idee dacht te hebben om zelf achterkantjes voor lange 
oorbellen te maken.Helaas werkte het niet zoals ik dacht maar ik gaf het niet op en bleef 
rondkijken naar mogelijk alternatieven en geloof dat ik die inmiddels gevonden heb! Er 
was iemand die in een reactie zei dat ze er een stel in een winkel gekregen had toen ze 
er naar gevraagd had maar ik ben deze zomer amper een winkelcentrum in geweest en 
hier In de naaste omgeving zijn er geen bijouterie winkels.Ik kwam op het idee nadat ik 
de slaapkamer van zoonlief gereorganiseerd had.Hij had lades vol met kinderspullen en 
kapotte spelcomputer accessoires etc. Met als gevolg dat hij nergens had om 
rondslingerende spullen in op te bergen.Ik had alle kapotte onderdelen op een hoopje 
liggen ( eerlijk gezegd liggen ze nog steeds op een hoopje) en toen zag ik dit ..



Ik vroeg me af of het draad dat naar de oordopjes liep dunner was dan in de elektriciteits kabels 
 die ik vorige keer gebruikt heb.

Het was even spannend.....ik heb een stukje er tussenuit geknipt



En met een pincet het ijzerdraad dat er doorheen liep er uitgetrokken ( deze keer bleef het niet in 
mijn duim steken) en toen kwam het passen.........
Het viel niet mee want het was iets aan de krappe kant maar het paste



Het lukt me ook om het stukje plastic erover heen te schuiven terwijl ik ze aan had ( ook niet
 onbelangrijk ;-)) Ik heb zelfs ( lichtelijk) getest of ik de oorbellen niet met " dopje" en al door mijn 
gaatje heen  kan trekken maar die test heeft hij ook met vlag en wimpel doorstaan!
Dus, zijn je oordopjes kapot en draag je veel lange oorbellen dan weet je wat je te doen staat! 

1 opmerking:

  1. weer een ultieme vorm van recycleren, je moet er maar opkomen.

    BeantwoordenVerwijderen