maandag 26 augustus 2013

Zonder leesbril.....?.....

Poging 2 Gisteren was de helft van mijn berichtje verdwenen!

Vroeger toen ik nog geen leesbril had keek ik stiekem uit naar de tijd dat ik er eentje nodig zou hebben. Ik vond het eigenlijk wel heel interessant staan. Vooral die brilletjes die aan een ketting hingen ( hoe kan het anders als sieraden junkie ;-))
Nu heb ik er eentje ( 3 eigenlijk, verspreid her en der). Het begon toen ik niet meer in bed kon lezen zonder bril. Daarna droeg ik er eentje op mijn werk zodat ik de  namen, adressen en geboorte data kon lezen op de etiketten van de medicijnen wat wel handig is als je niemand wil vergiftigen of erger.... En wordfeud spelen op een I.pod gaat ook wat makkelijker met een bril. Verder kan ik het nog zonder maar ik merk dat ik hem toch steeds vaker pak terwijl het eigenlijk niet nodig is. Ik kan nog aardig accommoderen al heeft het tijd nodig

Dit lukt me niet meer....


Toen was ik ook al vindingrijk ;-)

Het is bijzonder hoe na een samenloop van omstandigheden een ideetje kan groeien.
Het begon toen ik dit apparaat in de kast van mijn vader vond na zijn overlijden. We hebben er toen hartelijk om gelachen



Dat heeft hij vast hier gekocht


Ze blijven maar boekjes sturen.....

Ik kan me ook herinneren dat hij een een keer een dun boekje liet zien over een " pinhole" bril maar dat boekje heb ik vast samen met de 700 - 1000 andere boeken weggedaan ( zie je wel dat je niks weg kan doen!)
Weer later las is een stukje van een mede blogster waarin ze vertelde dat ze een andere bril ging kopen en iemand reageerde die zei dat ze zoveel baat had bij de " natuurlijk zien" methode.
Ik merk dat ik mijn brilletje steeds meer ga dragen terwijl het lang niet altijd nodig is. Toen ik een collega na haar vakantie hoorde zeggen dat haar ogen zo achteruit gegaan waren in die paar weken en dat ze toe was aan een ECHTE bril dacht ik " wil ik dit?"

Ik heb besloten om een boek te kopen over de Bates methode ( en de adviezen toe te passen natuurlijk ) Ik geloof ook dat er in een oude Y.oga ook nog oefeningen staan, die zal ik ook eens opzoeken EN ik heb het apparaat van mijn vader gisteren opgezet....


Manlief heeft de foto genomen, ik hoop maar dat ik er nog voldoende incognito op sta ;-)

Het was geen prettige belevenis... Het ding vibreert waardoor ik jeuk aan mijn neus kreeg. ik kreeg ook pijn aan de rechterkant van mijn derde oog ervan. Het scherpe geluid dat door de oordopjes kwam moest denk ik vogeltjes voorstellen maar ik denk dat ik die voortaan maar uit laat. Ik vermoed dat het net zo is als me die massage slippers van twintig jaar geleden. Die gooide ik ook in het begin na vijf minuten uit terwijl ik er na een tijdje heel de dag op kon lopen.

Het is maar goed dat het 's avond eerder donker wordt. Dan kan ik de gordijnen dicht doen voordat ik dit ding op zet.

Mochten er in dit stukje vreemde spelfouten voorkomen.... Ik heb het geschreven zonder brilletje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten