vrijdag 30 augustus 2013

Roosters reinigen

Vandaag een korte tip.


Dit soort metalen sponsjes zijn ideaal voor het reinigen van een rooster van een BBQ ,gril of 
oven (onder andere) je hebt alleen een klein beetje water nodig en soms niet eens. Je schuurt 
 zo de aangekoekte laag weg en vaak met maar een klein beetje moeite. Ik weet niet of het zo makkelijk gaat als je het rooster al jaren hebt maar het nog nooit schoongemaakt hebt of als het aangekoekte voedsel al helemaal versteend is. Dan zou je het eerst moeten weken vermoed ik.
Ik heb er jaren eentje van roestvrij staal gehad maar op den duur raakte hij  versleten. Deze roesten helaas dus zijn minder duurzaam.
Ik wilde jullie nog een surprise laten zien die ik ooit van zo'n sponsje gemaakt heb. Ik had er 5 punten uitgetrokken ( hoofd, armen en benen) zodat het op een persoon leek en heb het toen op een sokkel geplakt ( een zwart plastic bakje waar vlees in gezeten had op zijn kop) Ik noemde mijn kunstwerk " Verward Mens" mijn vader vond het erg leuk en heeft het jaren bewaard. Ik heb het waarschijnlijk weggegooid!  Zie je nou wel, je kunt niks weggooien!....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten