woensdag 21 augustus 2013

Kattenkots opruimen

Tegenwoordig valt het mee. We hebben nog maar 1 kat en die houdt over het algemeen haar maaginhoud waar hij hoort...in haar maag en niet op de vloer ( of nog erger). We hadden vroeger een kat met boulimia, die wist niet wanneer hij genoeg had en gooide even later alles wat hij naar binnen gewerkt had er weer uit. Dan moesten we in de gaten houden dat hij niet na zijn eigen eten dat van de anderen naar binnen werkte. En dan hadden we natuurlijk ook nog de haarballen en allerlei andere redenen om te kotsen ( ik hoop niet dat jullie net gegeten hebben..)
Jaren geleden heb ik ergens een tip gelezen die erg goed werkt.
Bij gebrek aan echte kattenkots heb ik deze foto's in scène gezet met kattenbrokken die nog nooit opgegeten zijn. Eerste wilde ik natuurgetrouwe kots maken maar dat vond ik zonde van de brokken. Nu kon ik ze na de demonstratie weer terug in de pot doen.

Men neme een doosje ( lezers die alles zelf maken hebben nu al een probleem maar daar kom ik later op terug..)


Knip alle losse flappen eraf en een soort driehoekje met vier kanten ( daar is vast een wiskundige term voor)


Daarna loopt men naar het hoopje kots. Men heeft ook een stukje keuken- of wc. papier nodig  en een plasticzakje


Men steekt de hand in het plastic zakje en pakt het driehoekje met 4 kanten



Daarna schuift met de " kots" net als met een soort stoffer en blik in het doosje


Als men alle kots erin geschoven heeft pakt met het stukje keuken- w.c. papier en veegt men alle natte resten op


Daarna stopt men de prop papier samen met het driehoekje met vier kanten in het doosje


 En schuift men het plastic zakje over het geheel heen


Daarna kan het geheel in de vuilnisbak! Het werkt ook aardig met dunne kots. Is het heel dun dan gebruik ik alleen een prop papier en een plasticzakje

Nu nog de tip voor mensen die nooit uit doosjes eten...Deze tip las ik het tijdschrift genoeg een tijd terug en ik heb elders op het internet een afbeelding gevonden


Je kunt van een plastic fles een schepje maken. De onderste lijkt me uitermate geschikt voor kots.
Je zou dan van een ander deel een driehoekje met vier kanten kunnen knippen om het er op te schuiven. Daarna zou je de inhoud in de w.c. kunnen gooien of buiten op de composthoop en daarna het setje buiten af kunnen spoelen!

4 opmerkingen:

  1. Jouw methode lijkt veel op de hondenopruimzakjes met stevige kartonnen bovenkant. Die krijg je in onze gemeente gratis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier zie ik regelmatig van die zwarte plastic zakjes in de berm liggen. Dan ruimen ze de poep op en gooien het vervolgens in de berm :-( Ik hoop dat het bij jou anders is..

      Verwijderen
  2. weer zon handige en bovendien goedkope tip , bedankt

    BeantwoordenVerwijderen