donderdag 8 augustus 2013

Kastplankje verhogen

Eerder dit jaar vertelde ik hier en hier over het kastje dat buiten bij buren stond dat ik gered heb. Het staat inmiddels al ruim een half jaar op te drogen en we besloten er eindelijk iets in te zetten. We dachten aan ordners met administratie van manlief. Ik heb toen een ordner gepakt om te kijken of hij er onder paste maar dat was natuurlijk niet zo...


Ik weet niet hoe het komt maar dingen die je wilt doen passen nooit! Soms gaat het om maar een paar millimeter soms is het zelfs een centimeter maar dingen zijn altijd net te groot of te klein of te hoog of te laag lijkt het.
Maar ik zou niet Lekkerhandig zijn als ik er niets op gevonden had. Of ik had het stil gehouden en hier niet neergezet ;-)
Ik had bedacht dat ik een latje boven op de ligger zou kunnen leggen om hem wat te verhogen. Het hoeft immers maar een klein stukje.


Ik weet het , het latje is te kort maar dit is meer een experiment. We hebben het niet eens vastgelijmd zoals ik eerst van plan was. We proberen het eerst zo want we hoeven niet veel in dit kastje te zijn. Ben je van plan de antieke kristallen glazen van je tante Gertruida in je kastje te zetten dan zou ik latten van de juiste lengte nemen en ze vastplakken met lijm.
Nu past het wel! :-)


Er staan inmiddels meer dingen in maar ik ga natuurlijk niet heel mijn hebben en houwen op het internet zetten ;-)

2 opmerkingen:

  1. Dat hebben wij ook gedaan. Alleen de latjes met een schroefje vast. Voor het geval de planken nog eens teruggaan naar de "normale "positie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Denk je een idee gehad te hebben en dan is een ander je voor geweest. Zo zie je maar, er is niks nieuws onder de zon ;-)

    BeantwoordenVerwijderen