dinsdag 13 augustus 2013

Voorkom dat je buitenwindlicht een aquarium wordt

Als we 's avonds buiten zitten wil manlief graag een olielampje aandoen. Ik heb daar citronella olie inzitten tegen de muggen. Vaak had hij het probleem dat het bij een windvlaag telkens uitwaaide. Daarom heb ik op een rommelmarkt een windlichtje gekocht.


Ik heb er eentje van lekker dik glas genomen ( al heb je het op een rommelmarkt niet altijd voor het uitkiezen) 
Die schelpen zitten er niet alleen voor de sier in want de bodem loopt een beetje bol dus ze zitten er ook in om het lampje op zijn plaats te houden.
Het olielampje zelf stond vroeger in huis. Het is er eentje die ik zelf versierd heb met glasverf en riliefpaint. Hij begon te bladderen en ik wilde hem weggooien maar bedacht later dat ik hem buiten zou kunnen gebruiken ( alweer bewijs dat je niks weg kunt gooien ;-))

Nou wonen wij hier niet in een land waar het altijd mooi weer is en ook wel eens regent..Om te voorkomen dat dit windlichtje veranderd in een aquarium dekken wij het 's avonds na gebruik altijd af.


Ik heb op een rommelmarkt een schoteltje gekocht hiervoor. Toen ik het zag liggen dacht ik dat het van tin gemaakt was maar het is gewoon ordinair plastic. Vandaar de stenen erop. Dan kan het bij storm niet wegwaaien.
Een vanzelfsprekende tip maar soms komen mensen toch niet op het idee.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten