zaterdag 17 augustus 2013

Schoonheidstips voor vijftig plussers

Ik ben een vijftig plusser...het vreemde is dat ik me helemaal geen vijftigplusser voel totdat in de spiegel kijk. Dan wordt ik geconfronteerd met de harde realiteit...Ik bof want er zijn een heleboel leeftijdgenoten die met een heleboel aandoeningen en kwalen te kampen hebben en die zich al een tachtig plusser voelen terwijl ze daar nog heel ver vanaf zitten.
Ik heb een aantal tips bedacht waarvan de meeste helemaal niks kosten...
Tip 1: kijk nooit in de spiegel met je leesbril op. Ik heb ergens gelezen dat het niet voor niets is dat je gezichtsvermogen achteruit gaat namate je ouder wordt.
Tip 2: maak je spiegels niet te vaak schoon ( of in ieder geval niet degene waar je het meeste in kijkt) je spiegelbeeld in een vieze spiegel zal je zelfvertrouwen vergroten!
Tip 3 : ga niet naakt voor een passpiegel staan. Nog beter is om die passpiegel helemaal het huis uit te doen.
Tip 4: werk aan een zachte vriendelijk uitstraling. ALS je een keer in een spiegel kijkt, glimlach dan vriendelijk tegen jezelf... Ik kom veel mensen tegen op mijn werk en de aantrekkelijkste zijn diegene met een vriendelijke opgewekte uitstraling. Die zijn veel aantrekkelijker dan de zuurpruimen met een gladde huid.
Tip 5: Verzorg jezelf. Houdt je huid lekker zacht met wat kokosolie of sheabutter. Een zachte huid is een genot om aan te raken.
Tip 6: als je even in een dip zit over je aftakelende uiterlijk vermijd dan de " glossy's " met de gefotoshopte foto's en geairbrushde advertenties. Die creme's werken niet en ALS ze werken dan is het op microscopisch niveau en niet zichtbaar met het blote oog dus hou je geld liever in je zak en doe er wat leuks mee. Als je cosmetische chirurgie overweegt google dan eens naar een afbeelding van de moeder van Silvester Stalone en vraag je dan af of die er echt beter uit ziet dan je oma.
Tip 7:doe nooit de neerwaardskijkende hond in je ondergoed!!!!!! Ik dacht dat ik er nog redelijk uitzag totdat ik op een dag die grote fout maakte!
Dit is een afbeelding van de yoga houding

Ik lees Y.oga magazine en ooit stond er een artikel in over yoga doen in je nakie. Daar stond in dat dat iets moois was ongeacht leeftijd, gewicht etc. Nou ben ik zo preuts dat ik dat nooit zou overwegen maar het was warm en ik dacht "kom! Ik doe het eens in mijn ondergoed."Er was geen spiegel aanwezig dus ik dacht, " wat kan mij gebeuren?" .....FOUT FOUT! Ik ben de trauma nog maar net te boven! ik deed die houding en keek toen richting romp en benen :-O Niet doen dus! Waarschijnlijk gaan jullie hem nu allemaal uitvoeren maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb!
De volgende houdingen kun je wel zonder gevaar in je ondergoed doen als vijftigplusser


en deze

Mits je maar omhoog blijf kijken ;-)

Voor alles is een tijd. Ik wordt al jaren niet meer nagefloten en binnenkort hoop ik oma te worden en dan kom ik weer in een heel andere levensfase. Wanhopig vastklampen aan wat geweest is maakt je niet gelukkig. Zie het als een nieuwe uitdaging! Succes ermee!


2 opmerkingen:

  1. Uiteindelijk de wet van de zwaartekracht accepteren is het beste. Natuurlijk is alles wat hangt goed verzorgen belangrijk. Maar geniet van de vooral psychologischevoordelen van het ouder worden. (zei een 66-jarige)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helemaal waar! Ik zou niet graag meer 25 willen zijn of kleine ruzieende kinderen willen hebben. Ik was toen regelmatig wanhopig!

    BeantwoordenVerwijderen