donderdag 1 augustus 2013

Van Alles En Nog Wat

Ik ben druk bezig geweest maar kan nog niets laten zien (maar daar over later meer)
Onlangs heeft manlief de tegels neer gelegd voor onze vuilnis containers



Mooi hé!? Op een dag lagen ze er zonder dat ik moest helpen. Ik was aangenaam verrast. Nu hebben we meer ruimte op ons plaatsje ( een terras kan ik het niet echt noemen) onder onze druiven.
Hij heeft het trouwens nog niet gehad over het verven van de muurtjes erachter :-)

Een paar dagen geleden las ik een tip op twitter over het langer schimmelvrij houden van groente en fruit. Ik heb het nog niet uitgetest dus ik kan niet zeggen of het echt werkt of niet maar ik wilde het wel alvast vertellen. Met die warmte en vochtige lucht op dit moment en het vele zachte fruit in omloop is het maar een kwestie van tijd voordat alles weg schimmelt als je het niet snel genoeg opeet.
Het schijnt dat als je groente en fruit in water met een beetje azijn laat dobberen en het daarna goed laat drogen schimmel veel langer wegblijft.
Hier kun je over de behandeling voor bessen lezen maar hier hebben ze het over 1 deel azijn en 3 delen water en hier hebben ze het over 1:10. Het schijnt dat de ook zo resten vuil en pesticiden kunt verwijderen hier kun je er in het Nederlands over lezen.
Op mijn zoektocht naar sites hierover kwam ik ook deze tegen waarin een hele lijst staat met allerlei toepassingen voor azijn.

En als laatste waar ik vandaag ( als jullie dit lezen is het gisteren) mee bezig geweest ben
Raad eens wat ik hiermee gedaan heb....




Nee, ik heb hem niet weggegooid ;-)
Hij stond in een van de schuren bij het huis van mijn vader en van de week kreeg ik in eens een ingeving toen ik op bed lag!
Vrijdag laat ik zien wat ik er mee gedaan heb.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten