zaterdag 24 augustus 2013

Bloemen boeket tip

Ik heb verteld dat ik de afgelopen weken heel veel gewerkt heb, nou,zaterdag kwam er een busje van de bloemist voorrijden... Een man stapte uit en moest duidelijk bij mij zijn! Heel raar want ik ben pas over 23 nachtjes slapen jarig!
Er hing een kaartje aan om me te bedanken voor alle hulp, wat ik erg leuk vond.
Terwijl ik voorbereidingen trof om de bloemen in een vaas te zetten bedacht ik dat ik misschien wel een tip had voor mijn blog! Het kan heel goed dat heel de wereld al op dezelfde manier boeketten in het water zet zonder dat ik het weet maar dan hoor ik dat vast van jullie.
Vroeger legde ik de bloemen op een snijplank en sneed ik de stengels schuin af zoals het hoort en zette ze daarna in een vaas met lauwwarm water. Ik kan veel maar ben duidelijk geen bloembindster/ bloemist. Het boeketje zag er op een of andere manier gelijk heel anders ( lees minder mooi) uit... Toen kreeg ik een idee!....
Ik doe het al jaren als volgt

Ik laat het elastiekje om de stengels zitten en knip met een schaar de stengels schuin af. Experts zullen vast zeggen dat dat minder goed werkt dan schuin afsnijden maar het is wel makkelijker. Er zijn ook van die speciale guillotines te koop maar aangezien ik gemiddeld 1 bosje bloemen per jaar krijg ben ik beslist niet van plan om er eentje aan te schaffen.

daarna zet men het bosje gedeeltelijk in een vaas met water en " voeding" 


Daarna knipt men het elastiek door en verwijdert het




En duwt men de stengels verder in de vaas


En zie! De compositie blijft bewaard.
Nu kan ik de komende twee weken kijken hoe ze langzaam sterven en wegrotten.....
Maar de komende dagen zijn ze erg mooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten