vrijdag 9 augustus 2013

Bladzijde Markeerders

Ik weet niet wat het is maar ik " heb wat" met schrijfwaren, agenda's en andere gebruiksvoorwerpen die je in een boekhandel kunt kopen. Ik heb geen idee hoe dat komt. Volgens mij zit het diep in de genen. Als kind kreeg ik de overgebleven blaadjes van de success agendavulling van mijn vader en ik vond het geweldig, echt iets voor " grote mensen".
Je ziet de meest prachtige notitie boekjes  met schitterende kaften en dan zie ik mezelf op het zachte gras onder een grote oude eikenboom zitten, mooie poëzie of wijze woorden schrijvend met een vulpen in zo'n boekje.
Helaas gebeurt dat niet. Ik zou bang zijn een fout te maken tijdens het schrijven en de bladzijde er uit te moeten scheuren. Bovendien houd ik niet eens van poëzie...

Ik heb wel een agenda waar ik elk jaar een andere vulling voor koop. Ik kreeg hem als afscheidscadeau toen ik stopte met werken. Dat ik, nu ik niet meer werk nog meer uren werk dan toen ik nog werkte is een ander verhaal....Hij komt dus goed van pas om alles in te noteren. Het was de (bijna) perfecte agenda voor mij. Hij is versierd! :-) Alleen de kleur is niet helemaal mijn smaak... hij is oranje...Ik kon het niet laten hem extra te versieren. Het lijntje kraaltjes langs de rand heb ik zelf toegevoegd.




Hoewel ik meestal voor goedkoop ga geldt dat niet voor agenda vullingen. Ik kan me er in september echt op verheugen om een nieuwe te kopen!



Toen ik de agenda in 2003 kreeg heb ik er twee zelfgemaakte boekenleggers aan vast gemaakt. Die zijn heel eenvoudig te maken met wat satijnband en kraaltjes of leuk ornamentje eraan.
Je kunt ook een notitieboekje kopen en daar een mooi bladwijzertje voor maken. Die kun je cadeau doen aan iemand. Als je het helemaal goed wilt doen kun je de kaften bekleden met stof of mooi papier en eventueel afwerken met een mooi bandje. Ik kan hier geen voorbeeld van laten zien want dat heb ik nog nooit gedaan. Ik schrijf immers niet in mooie notitieboekjes..


Deze eenvoudige bladwijzer heb ik voor het aantekeningen schrift op mijn werk gemaakt. Daarin staat geen wijs woord of zinnteje poëzie ;-) 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten