vrijdag 2 augustus 2013

Zelf Een Tuinetagere Maken

Al een tijdje ben ik op zoek naar een tuinetagere om mijn tuinkruiden buiten het bereik van een katerstraal te houden zodat manlief ook bereid is die kruiden te eten.
Ik heb marktplaats in de gaten gehouden en alle rommelmarkten in de buurt maar ben er nog geen een tegen gekomen.
Begin van de week lag ik op bed en kreeg een idee! Ik zou een keukentrapje kunnen gebruiken om er zelf eentje  te maken. Mijn brein werkte koortsachtig.... ik had er toch ergens eentje zien staan bij mijn vaders´s huis in een schuur? En toen zag ik hem in gedachte, hij stond in een donker hoekje naast de linnenkast met verf etc.
De volgende keer dat we er waren om te wieden en gras te maaien heb ik hem opgespoord en meegenomen
Dit is hem


Zien jullie erin wat ik erin zie?.... Ik heb de treetjes en het bovenstukje eraf geschroefd en weggegooid daar ga ik vast spijt van krijgen, ik voel het nu al...



Daarna heb ik hem met staalwol geschuurd en beschilderd met een restje H.amerite dat ik nog had staan


Dat ziet er al heel wat beter uit hè!

Ik wilde hem zo maken dat ik hem toch nog in kon klappen ( dat is niet helemaal gelukt maar dat vertel ik straks wel). We hadden nog hout over van de schutting die we vorig jaar gezet hebben toen we het parkeerterreintje maakte naast ons huis.


Het grote stuk plank ziet er wat gehavend uit maar dat is al gebruikt om houtrotvuller op te mengen en latjes op te verven en ook nog als laddertje voor het gepimpte gratis konijnenhok. Toen bleek dat het konijn helemaal geen ladder nodig had en het niet gebruikte hebben we hem verwijderd. Nu wordt het dus deel van een tuinetagere


Hier heeft manlief de plankjes erop geschroefd. Als je het niet erg vindt om hem niet in te klappen zou je alle plankjes even lang kunnen maken of van breed naar smal kunnen laten gaan, afhankelijk hoeveel ruimte je hebt om hem neer te zetten.


Hier kun je zien waarom we hem niet helemaal in kunnen klappen. Dan hadden we het plankje  een stuk naar achteren moeten plaatsen of een smaller plankje moeten gebruiken maar dan kun je er minder opzetten, behalve als het lage dingen zijn.

Dit is het eindresultaat! Het koste alleen wat tijd en een blikje afgeprijsde beits ( onze normale kleur hadden ze niet  dus heb ik maar een restantje gekocht)


2 opmerkingen:

  1. goh , ik weet al waar ik naar op zoek ga op rommelmarkten en in kringloopwinkels hihi. dat is nog eens recyclen, bovendien ziet deze etagere er een stuk steviger uit dan de reguliere die je in de bouwmarkt tegenkomt

    BeantwoordenVerwijderen