vrijdag 23 augustus 2013

Nog meer wel en wee met tuin en vee

Eerlijk gezegd is het alweer een opvulblogje ;-)
We hebben het rode konijn weer gevangen. Er hing weer een " klont" onder haar staart en manlief had weer een vaag vermoeden dat het niet pluis was en dat bleek inderdaad niet zo..... We hebben haar gevangen wat een stuk makkelijker ging nu we een aantal vluchtroutes verwijderd hebben. We krijgen er al echt routine in! Er zaten weer baby maden in haar poep maar gelukkig niet in haar huid. We hebben haar eerst weer laten weken en toen de klodder verwijderd en daarna wat afgedroogd en met het antimaden spul ingespoten en in het hok opgesloten. Het plan is om haar op natuurlijke wijze te laten drogen ipv droog föhnen en morgen haar weer met de tondeuse te bewerken.


Hier zit ze in het hok na haar badderbeurt. Ze zit er echt in hoor! Weggedoken in het hoekje maar ik vermoed dat ze alweer alle vertrouwen in de mensheid verloren heeft en dat terwijl het net weer wat beter ging en ze niet gelijk onder de grond schoot als we de ren in kwamen. Zelfs voor een druivenblaadje was ze niet te porren.Wat de maden betreft zal ik blij zijn als het weer winter wordt. Ik ben de tel kwijt wat betreft de infestaties van dit jaar!

Er komen viooltjes op.
Hier had ik ze gezaaid


Daar is niets opgekomen

Maar in de potten waar ze gestaan hebben des te meer



Maar dit zullen vast niet voor de winter volwassen plantjes worden vrees ik. Ik heb geen idee hoelang zoiets duurt en het zal snel kouder worden en dan zal de groei er wel uit zijn denk ik.
Heeft iemand een idee of het zin heeft om ze in mijn knaagdierenkooi kastje te zetten voor snellere groei?

Binnenkort hoop ik weer een " kwaliteits"  blogje te leveren hoor maar dan moet ik eerst de kans krijgen om wat anders te ondernemen dan zieke en mankerende mensen te woord te staan en herhaalrecepten te schrijven....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten